Alcatraz & City tour - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Alcatraz & City tour - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Alcatraz & City tour

Door: paulmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

11 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend om 10:30 vertrok onze boot naar Alcatraz. Daar hebben wij zo'n anderhalf uur rondgelopen en geleerd over hoe het er vroeger aan toe ging in deze gevangenis. Best indrukwekkend. In het hotel hadden ze al gezegd: neem wel een jas of vest mee, want het kan erg koud zijn daar. En inderdaad, op de boot was het erg koud, maar de rest van de dag was het best mooi weer. De kledingindustrie staat hier op nummer 3 van de hoogste inkomsten (vooral dikke truien/vesten), omdat bijna niemand aan de mist denkt wat hier zomaar kan opzetten, en het flink kouder wordt. Best grappig om natuurlijk Nederlanders in korte broeken & shirts te zien op de boot, en wat zullen die het koud hebben gehad!

Eenmaal terug aan land gingen we verder met de bus, voor een citytour rond: Chinatown, Finincial District(alle hoge gebouwen), Little italy, Castro (homo district), Twinpeaks (uitzichtpunten) en uiteraard via Golden Gate Park naar de Golden Gate Bridge. En vandaag was het 9/11, dus overal de vlag halfstok.

We hebben best wel goede foto's kunnen maken van de brug, alleen een paar minuten later was de brug compleet verdwenen achter de mist!

Rond half 6 werden we weer afgezet op Fishermans Warf, en zijn we naar Pier 39 gelopen, om de zeeleeuwen te bekijken die er van nature zitten.

Lekker laat de stad in gegaan om lekker te gaan eten bij 'the stinking rose', klinkt aantrekkelijk toch!? Nou, wees blij dat je niet in onze hotelkamer bent nu, namelijk: Alles op deze menukaart is bereid met knoflook!!! En dan echt hele knoflooktenen in je eten hahah.

Morgen nog een hele dag hier met nog heel veel om te zien! Zeker de moeite waard om hier nog eens terug te komen!

Slaap lekker!

• 12 September 2010 - 06:38

Coen:

mooie foto's en indrukwekend Alcatraz. Vond je Castro leuk Paul?? En eten bij de knoflookbom is ook niet verkeerd. Blijf daar maar even, totdat de wind is gedraaid. Hier regent het. Mooie brug trouwens. (Wel leuk voor BrugPOP)
    Doei en zondagavond MSN? oma is hier dan ook.

• 12 September 2010 - 08:08

Thomas:

wow!! echt gaaf. Die mist is wel echt apart. alcatraz ziet er echt mooi uit. ik heb medelijden met degene die jullie hotelkamer moet schoonmaken. haha!!

veel plezier verder.

xxx

• 12 September 2010 - 09:20

Michael:

The stinking rose, hmmm als ik Cieraad een beetje ken hebben jullie zeker de bagna calda genomen.Hebben jullie toevallig ook Gilroy's famous garlic icecream geprobeerd? Ben dan erg benieuwd wat jullie ervan vonden. Niet teveel snoepen @ Ghirardelli's!! Veel plezier verder

• 12 September 2010 - 15:13

Maarten:

Goede morgen! jullie ruiken vast nog lekker naar knoflook.

Ziet er echt mooi uit allemaal! Die brug echt groot en heel hoog.

Veel plezier vandaag!
    Groetjes

• 12 September 2010 - 15:24

Reina:

wat een mooie dag weer en mooie/bekende foto's. alleen zijn we niet op Alcatraz geweest. inderdaad wel een keer een SFO trui gekocht!!
    ik zou de chiradelli's kiezen ipv de garlic..
    geniet lekker verder vandaag, er is genoeg te zien/doen.