Rondje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Rondje San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Rondje San Francisco

Door: paulmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Heerlijk uitgeslapen vanochtend zijn we de stad ingegaan. Vandaag was het hier beneden aan de oceaan helemaal dicht met mist, maar de stad in was het weer heerlijk weer. 8)

Vanaf Fishermans warf zijn we met de cablecar naar Union Square gereden. Echt heel leuk met zo'n trammetje door de stad. Daarvanuit zijn we met de echte ouderwetse trams naar Castro gegaan. Het is daar gewoon erg gezellig, leuke winkeltjes en restaurantjes, waar we even een broodje hebben gegeten.

Alamo Square park was onze volgende stop, dat is een parkje met uitzicht over de stad en de 'Painted Ladies' (De 7 victoriaanse huizen). We liepen toevallig langs een markt en hebben wat fruit gehaald en in het park lekker in het gras gezeten. Daarna zijn we uiteraard weer met de cablecar naar Lombard Street gegaan. Deze straat staat bekend als de meest bochtige & krommige straat van heel Amerika. Daar was het echt heel erg druk met verkeer & mensen. De cablecars zaten zo vol, dat we 2x moesten wachten, de 3e keer mochten er 2 mensen bij, en dat waren paul & ik :-). Na 2 haltes zijn we uitgestapt bij het cable car museum. Heel klein, maar je krijgt een indruk over hoe het werkt onder de grond met alle kabels, en vanuit dat museum worden alle kabels aangestuurd.

Aan het einde van de middag zijn we nog even Chinatown ingelopen & weer met de cablecar naar Ghirardelli's Square geweest, dat is de bekendste/beste chocolade producent van Amerika. Er was een chocolademarkt ofzo, dan kon je een stempelkaart gaan halen en bij elk tentje een chocoladepresentje ophalen... rijen lang stonden ze daar in de rij! Nou wij snel weg daar, even een ijsje gehaald wat ook van Ghirardelli's is & lekker naar het hotel gelopen.

Vanavond waren we naar little italy gelopen, en hebben we heerlijk buiten gegeten, met terrasverwarming :-) Jammer dat we hier niet langer zijn want het is echt een gezellige stad!

Eigenlijk hebben we ook erg zin in komende dagen in Napa Valley. Langs alle wijnboeren & lekker wijn proeven, kijken of ik nog dingen herrinner van m'n wijncertificaat!

Byee! xx

• 13 September 2010 - 11:22

Maarten:

Hee Marijk en Paul,

Echt leuk die cable car. en zo te lezen een super leuke omgeving.

Zo te zien is het lekker eten daar. Jullie zijn ook echt bruin geworden.

Veel plezier bij de wijnboeren

gr. Maarten

• 13 September 2010 - 15:05

Reina:

wat een stad, he. met vele zoveel verschillende dingen te doen. knap, hoe de kabels de tram bedienen. he.
    hier begint vandaag met de zon, het weekend aan de kust bijna niet, dus maar hier in de buurt gewandeld.
    vandaag lekker naar Napa, ons favourite omgeving.
    helaas voor de rijder niet te veel proeven ;-(
    fijne, mooie dag, doeii

• 13 September 2010 - 16:19

Bruina.:

Hallo paul en marijke
    Leuk de foto,s en je dagboek.Voor ons heel veel bekende plekken.
    Wij vonden ook dat het in san fransisco te kort was, na 5 dagen, want het is zo,n westerse stad.
    Leuk om nog eens terug te gaan.
    Veel plezier in napa valley.
    Drink niet te veel.
    Groetjes.Pa en Ma.

• 13 September 2010 - 17:09

Coen:

Hallo jongelui. Mooi allemaal om te zien. Little Italy spreekt mij ook wel aan. Wij gaan dit weekend naar "Klein Zwaag". ben benieuwd hoe dat gaat worden!!!! Heel veel plezier gerwenst in Napa Valley en drink maar een glaasje wijn op ons. Wel foto's maken he van dat hele wijngebeuren. Gr. Coen

• 13 September 2010 - 17:43

Ger:

Hey daar,

Neem voor mij maar een paar flesjes mee, gaat er altijd wel in.
    Mooie stad lijkt me. Genieten maar weer.

xxx mam

• 13 September 2010 - 20:06

Ellen Witjes:

hoi marijke en paul wat een super leuke fotos ik heb net je vader geknipt en liet de fotos zien super gaaf ik wens jullie nog een fijne vakantie gr ellen