Whale whatching in St. Simeon - Reisverslag uit Québec, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Whale whatching in St. Simeon - Reisverslag uit Québec, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Whale whatching in St. Simeon

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Augustus 2012 | Canada, Québec

Vandaag zijn we om 6 uur weggereden via een hele mooie route door de bergen richting st.simeon. We hadden de tour van 10 uur gereserveerd in een wat grotere boot ipv de zodiac, omdat de weersvoorspelling niet heel goed was voor vandaag. Toen we ons gingen melden vertelde de vrouw achter de balie in gebrekkig engels dat de boot niet ging vandaag, wij waren al een beetje verbaasd omdat we gewoon een reservering hadden gemaakt. Maar het probleem was, dat wij de enige 2 waren die deze reservering hadden gemaakt voor een boot waar 50 man op kan. We mochten nu voor dezelfde prijs met de zodiac mee, waar we uiteindelijk met z'n vieren (2 franstalige belgen en wij) en de 'kapitein' zijn vertrokken.

En er zit aardig wat power in zo'n bootje :). Af en toe gingen we 120 km/h en dan kom je ook los van het water, super! We zijn 2,5 uur weggeweest en hebben veel groepen dolfijnen, een zeeleeuw, en walvissen gezien! Helemaal geweldig! Alhoewel de walvissen wel zeker 1,5 uur op zich hebben laten wachten, hebben we ze wel gezien! De kapitein had gezegd dat als je wat ziet even moest schreeuwen, en ik zag wel vaker 'wat' en als we stil stonden zag ik niks meer. Dus op een gegeven moment zag ik weer wat achter ons en ik zei: oh.. it think it's another dolphin again.. kapitein: Oooh no, that's not a dolphin!! :)) That's a whale! En met volle power vlieg je dan richting de whales, echt super gaaf, af en toe hoor je ze wel en zie je ze niet, en ze kunnen 40km/h zwemmen, dus het was best leuk om steeds weer op een andere plaats iets boven te zien komen.

Na een beetje te zijn bijgekomen van alles wat we gezien hebben en wat op te warmen zijn we via een andere mooie route langs het water teruggereden naar Quebec, lekker op de kamer wat gegeten en kunnen we terugkijken op een super mooie dag!

Morgen rijden we verder naar Montreal, voor 2 dagen.

Slaap lekker

• 29 Augustus 2012 - 04:33

Reina:

mooi hoor, wat een gewaarwording he. kreeg je die pakken daar?
    wij hebben zo'n tocht op Hawaii gedaan, waar je die pakken niet nodig had ;-)
    op naar Montreal, geniet lekker verder.
    groetjes J+R

• 29 Augustus 2012 - 07:07

Ger:

Wow, geweldig. Ziet er pracjtig uit. En wat een geluk dat jullie bijna een prive tochtje hebben gemaakt.
    Ben benieuwd naar de andere foto's

xxx mam

• 29 Augustus 2012 - 07:14

Coen:

Hallo,
    Ik wist het, jullie zouden ze zien. Geweldige ervaring denk ik. Horen het vast nog wel. Ga je die rederij nog aansprakelijk stellen Paul? Immers had je een bindende huurovereenkomst die niet is nagekomen.
    $$$$$$$$$$$$
    gr. coen

• 29 Augustus 2012 - 10:07

Marjolijn:

Hoi!

Wat gaaf om jullie verslagen zo te lezen! En nog namens Jordy bedankt voor de felicitaties!
    Veel plezier nog daar!

Groetjes, Marjolijn

• 29 Augustus 2012 - 19:14

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Super gaaf, dit boottochtje, niks voor je moeder, zeeziek.
    Leuk dat jullie met zo,n kleine boot mee konden, en nog walvissen,dolfijnen enzo gezien.
    Geniet maar lekker.
    Groetjes Bruina.