Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Quebec city - Reisverslag uit Québec, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Quebec city

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Augustus 2012 | Canada, Québec

We hebben vandaag uitgeslapen tot 07.30 voor het eerst deze vakantie :))

Daarna hebben we er ongeveer 6 uur erover gedaan om in Quebec te komen. Dit kwam onder andere dat zodra je provincie Ontario verlaat en de provincie Quebec inrijdt, een andere wereld betreed. Alles is alleen nog maar in het frans, terwijl het eerst overal engels en frans was. Dus met de nodige wegwerkzaamheden en omleidingen en nergens meer een bord met Quebec gaat het gegarandeerd een keer fout natuurlijk.

Na wat te hebben uitgerust in het hotel zijn we met de bus de stad in gegaan. Het is wel echt een super mooi stadje, wat echt duidelijk frans is. Je hebt niet het idee dat je in Canada zit. Later raakten we wat aan de praat met een ober, en hebben meteen even gevraagd hoe het nou zit hier met alcohol, want dat is hier echt duur. Elke provincie heeft dus eigen regels over het verkopen van alcohol, maar in heel canada betalen ze extreem veel belasting voor het inkopen van alcohol, dus ook een dure verkoop.

We zijn hier nu 2 nachten, dus dat is wel even lekker. We hebben alleen besloten om morgen niet in Quebec te blijven maar we gaan naar St. Simeon, dat is 3 uur rijden van hier, want we hebben een whale-whatching tour geboekt! En hier in het oosten is dat de beste optie.

Hopelijk gaan we ze zien!

• 28 Augustus 2012 - 04:26

Jan:

Gaan jullie nog naar Montreal ? Dat is nog meer Frans. Overages s het Frans wat ze spreken heel anders Dan in frankrijk.
    Veel plezier.

• 28 Augustus 2012 - 04:29

Reina:

mooie foto's. ja wat een gedoe daar met de alcohol.
    kan me nog herinneren, dat ik meer behoefte had aan verse kippesoep;-) vanwege een verkoudheid van de AC.
    hopelijk zien jullie de whales.
    fijne tijd verder.

• 28 Augustus 2012 - 09:38

Ger:

Ziet er allemaal mooi uit. Ik hoop voor jullie dat je een walvis gaat zien. Wel foto sturen hoor.

xxx mam

• 28 Augustus 2012 - 09:54

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Wat een gedoe met die verkeersborden, hopelijk gaat het naar St.Simeon beter, en zeker op zoek naar de walvissen.
    Mooie foto,s en succes morgen.
    Groetjes Bruina.

• 28 Augustus 2012 - 19:00

Coen:

Hallo jongelui,

Ik weet het zeker, jullie gaan ze zien. Foto's maken hoor. Veel succes en geniet er van. Coen