Vancouver & Whale-Whatching - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Vancouver & Whale-Whatching - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Vancouver & Whale-Whatching

Blijf op de hoogte en volg Marijke

09 September 2012 | Canada, Vancouver

Vanochtend hebben we redelijk kunnen uitslapen en we voelen ons allebei weer wat beter & we hadden echt super veel zin in onze laatste dag. Na het ontbijt zijn we opgehaald door een shuttlebus die ons naar de boot heeft gebracht, wat nog een half uurtje rijden was, net onder Vancouver. De whale-whatching tour begon om 11 uur, en ze garanderen dat je wat ziet, omdat ze net zolang blijven varen tot dat je wat ziet! :). En de kapitein heeft contact met 38 andere boten, dus die weet altijd wel waar wat te vinden is. Vorige keer in het oosten zaten we in een Zodiac met z'n 4en, dit keer een half dichte boot met 22 mensen. Wat opzich helemaal niet erg was, want het was flink koud op het water.

De gids vertelde ons dat we zoiezo iets meer dan een uur moesten varen voordat er kans is om wat te zien. Na anderhalf uur zagen wij wat bootjes voor ons liggen, dus wij gingen alvast naar het bovendek. En daar waren ze, de familie orca! Het waren er 4 en de gids kon meteen vertellen welke het waren (3 generaties) en vertelde dat deze 4 orca's altijd samen zijn. De grootste was rond de 9 meter.

We hebben de orca's vervolgens zeker 1,5 uur gevolgd, en dan wordt het echt een sport om te ontdekken waar ze weer boven komen. De boten moeten een bepaalde afstand houden, alleen als ze koers veranderen en naar je toe komen dan is er geen probleem. Dat geluk hebben wij gehad, ze waren zo dichtbij onze boot, echt super om te zien. We konden ook echt de koppen zien en de witte onderkanten ook. Op een gegeven moment waren ze alle 4 gesplitst en dit kon maar 1 ding betekenen, ze waren aan het jagen, en iedereen zag al waarop, zeeleeuwen. Je zag heel vaak een kopje van een zeeleeuw boven komen, en die zwemt dan nietsvermoedend richting de orca, en dan weet je wel hoe dat eindigd. Ze eten samen zo'n 4 a 5 zeeleeuwen per dag. Helaas was het niet een National Geographic moment dat je een orca ziet springen en dan een zeeleeuw in z'n bek heeft, maar je weet wel dat ze lekker aan het eten zijn als ze wat langer weg blijven. We hebben echt een super leuke dag gehad vandaag, en we waren rond 5 uur in het hotel. Vanavond hebben we toepasselijk vis gegeten, fruit de mer.

En morgen is het alweer afgelopen, we vliegen wel pas om 23:00, dus we hebben nog wel de hele dag hier, maar we hebben niet echt meer iets op de planning staan. Dinsdag 17:00 nederlandse tijd landen wij weer in Amsterdam. We hebben echt een geweldige vakantie gehad.

Bedankt voor alle leuke reacties! (morgen zal ik misschien nog een verhaal uploaden als het kan)

xxx

Marijke & Paul

• 10 September 2012 - 07:18

Ger:

Wat een fantastische afsluiting van jullie vakantie. Orca's zijn nog mooier dan dolfijnen.
    En wat een een geluk dat je ze van zo dichtbij hebt kunnen zien.

Goeie reis voor morgen en zien jullie gauw in Spankeren met foto's en verhalen.

xxx mam

• 10 September 2012 - 08:04

Jan:

Geweldig mooie reis hebben jullie gehad. Zwaai even onderweg, wij vertrekken morgen ochtend rond 11 uur van Schiphol naar Detroit.

• 10 September 2012 - 09:05

Bruina Cieraad.:

Fantastisch voor jullie dat je zo dichtbij hebt gezien de orca,s.Ze dachten al die komen van zo ver, dus maar even dichtbij bekijken.
    Geniet nog even in Vancouver voor je terugvliegt, naar Amsterdam.
    Mooie4 reis en mooi verslag geweest hoor, marijke.
    Wij hebben mee kunnen genieten.
    Bruina.

• 10 September 2012 - 11:56

Maarten:

Super gaaf! Goede reis en zie jullie snel.

groeten Maarten

• 23 Oktober 2013 - 16:13

Dirk Van Der Poel:

Hoi

Wat een mooie reis. Wij zijn ook naar zoiets op zoek voor aankomende zomer.
    Op het internet kan ik er eigenlijk maar 1 vinden en die vind ik minder als deze
    Kunnen jullie ons informatie verschaffen waar je de reis hebt geboekt?

Alvast bedankt

Vriendelijke groet