Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Marijke

08 September 2012 | Canada, Vancouver

Vanochtend vroeg zijn we vertrokken naar Vancouver, en zoals verwacht was het aardig druk vanwege de 7000 racefietsers (we zagen er ook een paar van de rabobank tussen fietsen). Richting Vancouver reed het eigenlijk gewoon door. Het was weer een hele mooie route, met fjorden en watervallen. We waren al om half 10 in Vancouver. Onze hotelkamer was al klaar, dat was wel erg lekker aangezien paul zich niet zo lekker voelde. We hebben eerst dus even rustig gelegen en wat dingen uitgezocht voordat we de stad in gingen. We zijn eerst naar Granville Island geweest met de bus. Granville Island is een trendy wijkje met markthallen en veel visrestaurants vanwege de haven. We hebben hier natuurlijk lekker vis gegeten en alle marktkramen bekeken. Daarna zijn we naar het olympisch stadion geweest en later ook de 'olympische vlam', die stond op een plein waar het mexicanfest bezig was, een gezellige sfeer. We hebben daarna in de haven rondgekeken hoe elke 5 minuten er een watervliegtuig opstijgt of land, dat is ook goud geld verdienen. En we zagen de Holland America Line (zuiderdam) net vertrekken, best wel een groot schip.

Normaal kunnen wij echt overal komen met het openbaar vervoer en is niks een probleem, maar hier snappen we er helemaal niks van. We hebben all-day tickets alleen staat nergens iets aangegeven en we hebben af en toe zeker een kwartier bij een bushalte gestaan en er kwamen geen bussen haha, dus uiteindelijk ga je uit ergenis maar lopen. Overigens als je dan wel in de bus zit zijn de chauffeurs toch 100% vriendelijker dan in Nederland.

Eenmaal in het hotel wordt ik echt helemaal niet lekker, net zoals paul in de ochtend, maarja je zit in een stad en je wil toch liever niet in je kamer blijven hangen. Dus we zijn richting Chinatown gegaan. Eerst was het best leuk, met een night market, leuk sfeertje. Maar we konden toch niet echt wat vinden om te eten, want we liepen denk ik de verkeerde kant op. Wij zien toch best wel is een junk of wat dan ook in Amsterdam, maar dit sloeg alles. We stonden te wachten bij een stoplicht en we keken even om ons heen, en we dachten allebei hetzelfde...... Taxi!! Echt allemaal wazige figuren, zwervers, junks, ze waren aan het dealen voor je neus en op elke hoek stond er wel een meisje te 'werken'. Je voelt je niet meteen onveilig, want ik zag ook politie staan later, maar leuk is anders. Toen we in de taxi zaten en vroegen naar de andere wijk, was het blijkbaar 1 straat verder dus konden we toch wel lopen maar hij reed nog even mee om aan te wijzen waar, erg netjes. Nou dan kom je weer in een totaal andere wereld, super gezellig, allemaal terrassen, restaurants, allemaal verlichting in de bomen. Alleen hebben we uiteindelijk niet gegeten want ik werd steeds beroerder. Dus na een wandeling weer richting het hotel heb ik nog even een salade gegeten en paul spaghetti met vis, en gaan we nu lekker slapen, want morgen zijn we de hele dag op pad, voor de whale-whatching tour. We zijn benieuwd wat we nu gaan zien, en dan kunnen we waarschijnlijk morgenavond wel lekker eten en de vakantie goed afsluiten!

xx

• 09 September 2012 - 08:19

Coen:

Goedemorgen,
    Nou effe bijtanken en dan inderdad lekker genieten van de whale-tour die jullie nog gaan maken. Heel veel plezier gewenst. En alvast een goede reis naar het op zit moment zonnige en warme nl.

Coen

• 09 September 2012 - 08:23

Talisa:

Beterschap!!

• 09 September 2012 - 09:40

Bruina Cieraad.:

hoi paul en marijke,
    Misschien last van het zwemmen in het koude water, of een beter oververmoeid.
    Geniet nog van een dag vancouver, en dan terug naar zonnig nederland.
    Laat even weten hoelaat jullie aankomn.
    Groetjes Bruina.