Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Ottawa

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 Augustus 2012 | Canada, Ottawa

Vanochtend zijn we weer lekker vroeg vertrokken naar Ottawa. Dat was zo'n 450km rijden, dus zou je denken dat je een snelweg tegenkomt, maar hier niet hoor. Eerst 60 km national park, waar we helaas niks hebben gezien, en daarna alleen maar provinciale wegen door natuur en af en toe wat dorpjes. Het was natuurlijk zondag dus toen we in een dorpje waren gestopt om wat te drinken, keken sommige mensen toch een beetje raar naar ons in korte broeken :), iedereen was netjes gekleed voor de kerk.

Begin van de middag zijn we aangekomen in Ottawa (het is trouwens nog heerlijk weer hier, morgen iets minder zag ik). Omdat we best moe waren zijn we lekker met een rivercruise meegegaan. Heerlijk 2 uur rondkijken en genieten. We hebben ook weer wat geleerd vandaag, dat prinses Margriet in Ottowa is geboren toen de koninklijke familie gevlucht was, het ziekenhuis is toen tijdelijk nederlands gemaakt zodat ze geen dubbele nationaliteit kreeg. Het was ook de enige dag dat er een andere vlag dan de canadese vlag bovenop het parlementsgebouw stond. Als dank stuurt de koninklijke familie elk jaar tulpen naar Canada en dat is hier dus jaarlijks een groot tulpenfestival.

Om de hoek van ons hotel ligt byward-market. Allemaal kleine straatjes met restaurants, marktkramen, pubs e.c.
Hier hebben we ook lekker gegeten vanavond. We zijn nu net terug van de lichtshow bij het parlementsgebouw, super leuk om te zien.

Nu gaan we lekker slapen want morgen gaan we weer verder naar Quebec-city.

Slaap lekker

• 27 Augustus 2012 - 05:57

Reina:

mooie stad, he. ook mooie grote meren. toen wij er ruim 20 jaar geleden waren, zagen we het oudste huis (bij een sluisje), toen 100 jaar oud !!!
    van de tulpenbollen hadden we vroeger op school gehoord.
    op naar Quebec, mag je frans praten, net als in Monreal.

we lezen het wel, goeie reis verder.
    groetjes uit LA.

• 27 Augustus 2012 - 08:01

Bruinacieraad:

Hoi paul en marijke,
    Mooie stad, alleen jammer maar een dag?
    Of hebben jullie alles wel gezien?
    Van prinses margriet hebben vroeger wel op geschiedenisles gehad, dat zij geboren is in Ottawa, volgens mij is zij ook beschermvrouwe.
    De koningin met haar gezin, buiten prins bernard, zijn in oorlogstijd in canada geweest, vandaar.
    Verder veel plezier in Quebec, hoelangblijven jullie daar?
    Groetjes Bruina.

• 27 Augustus 2012 - 12:20

Thomas:

Goedemiddag!

Hebben jullie liggen slapen op school? Ook ik heb dat met geschiedenis gehad, wij nederlanders zitter overal, zelfs in ottawa. Jammer dat je weer geen wild hebt gezien, maar dat gaat vast nog wel gebeuren :)

Veel plezier verder!

• 27 Augustus 2012 - 20:00

Jan:

Paul, als het helemaal niet wil lukken met het wild dan kun je een gewei kopen en die opzetten......

Ottawa is erg mooi, jullie hebben geluk met het weer.