Huntsville - Algonquin National Park - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Huntsville - Algonquin National Park - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Huntsville - Algonquin National Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke

25 Augustus 2012 | Canada, Huntsville

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken richting Huntsville, waar we begin van de middag zijn aangekomen. Na het inchecken zijn we meteen doorgereden naar Algonquin National Park. Bij de infodesk zagen we een bord hangen met wildlifesightings van de afgelopen dagen, beren, elanden e.c. waren gezien en dan hangt er ook bij waar mensen dat gezien hebben. Je kan helemaaldoor het park rijden (52km) wat wij niet gedaan hebben omdat we morgen al door het park richting Ottowa gaan. Maar wij zijn gaan kanoën (ja mam, ik weet dat wij zeer traumatische ervaringen hebben met kanoën) maargoed, toch gedaan. Super rustgevend op het water met alleen maar water en bossen om je heen (en af en toe een zucht van paul omdat ik er niks van bak). We hadden een map mee om precies te zien waar we moesten zijn voor wildlife maar helaas, na 2 uur kanoën hebben we niks gezien.

Na zo'n sportieve dag voor ons doen hadden we wel zin in een biertje op het terras bij het hotel, maar ik weet niet of het aan dit hilliebillieville ligt of in heel canada, maar bier verkopen ze niet in de supermarkt. We werden bijna uitgelachen in de supermarkt. Er zijn dus speciale beerstore's waar je heen moet. We voelden ons net 2 alcoholisten, allemaal rare figuren en een stank daar binnen van lege bierflesjes, hebben we dat biertje maar laten schieten.

Vanavond hebben we lang gezocht naar iets te eten wat niet uit de frituur komt ;) en dat is gelukt, een leuk italiaans restaurantje, met een pizzabakker uit rome. Lekker buiten gezeten, nu wel met een welverdiend biertje.

Morgen hebben we een aardige rit voor de boeg naar de hoofdstad van Canada, Ottowa.

• 26 Augustus 2012 - 05:17

Reina:

hallo Paul en Marijke,
    ik had jullie berichtjes wel gelezen, maar nog geen tijd, vanwege ons bezoek, maar vandaag is de fam S. vertrokken, na 3 gezellige en mooie weken hier in CA.
    wat een mooie reis zijn jullie weer aan het maken, ja, de Niagara waterfalls zijn adembenemend en de verdere natuur in Canada ook. Ottawa is een gezellig 'oude' stad met mooie gebouwen.
    geniet lekker verder.
    sorry van het bier ;-)

• 26 Augustus 2012 - 10:02

Ger:

Wat, kanoen? Ben je niet omgeslagen of tegen een rots gebotst? Dan ben ik trots op je hoor.
    In ieder geval de moeite waard om het te doen. Prachtige omgeving. Misschien willen jullie wel op de veluwe gaan wonen na deze vakantie haha.

Liefs mam xxx

• 26 Augustus 2012 - 10:19

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Jammer dat jullie nog geen wilde dieren hebben gezien, maar misschien morgen met de auto.
    Ik denk dat de beesten niet van water houden, en zeker niet van kanovaarders.
    Zo te zien smaakte het biertje in het italiaans restaurant goed.
    Goede reis morgen naar Ottawa.
    Bruina.

• 26 Augustus 2012 - 10:21

Coen:

Hallo,
    Kom beneden en wat zegt mama: "Marijke zat in een kano." Die zucht van Paul begrijp ik ook. Maar goed niks opgelopen zo te zien dus je krijgt je kano-diploma met ontheffing voor Frankrijk. Wat een schril contrast met hier dat je geen kon kon kopen. Wij hadden gisteren Wilspa en nu ben ik blij als ik geen bier meer zie. (haha, was leuk en goede band). Mooie foto's en in een Trattoria gegeten. Altijd goed. Goede reis morgen en we zien jullie in Ottawa. groetjes pa.

• 26 Augustus 2012 - 11:15

Thomas:

Hallo hallo,

Ziet er weer super gaaf uit! Hopelijk komen jullie nog wat mooie wilde beesten tegen onderweg.

Geniet er van!