Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Page

We zijn al een paar dagen van plan om uit te slapen, maar het lukt gewoon niet, vanochtend weer 5.30 wakker, dus dan ga je maar wat doen hè. Alles ingepakt en om 8 uur zijn we vertrokken richting Monument Valley. Hoe dichterbij je komt, hoe mooier en ruiger de omgeving wordt.

Monument Valley is een Navajo Nation Tribal Park, dat betekent dat het behoort tot het grondgebied van de Navajo Indianen. Hier houden ze de tijdzone van Utah aan. De klok moest dus eigenlijk even een uurtje vooruit, maar dat hebben we niet gedaan, want in Page waar we nu zitten is het weer gelijk met Californië.

Aan het begin van het park heb je meteen zicht op de bekendste rotsen (east mitten, west mitten en Merrick butte). Vroeger waren er veel meer rotsen, maar die zijn weggesleten door erosie, waardoor nu de zogenoemde mesa's over zijn gebleven. Mesa's zijn de brede rotsen die aan de bovenkant plat zijn, maar als deze door de erosie steeds smaller wordt en de breedte van de rots kleiner is dan de hoogte, noem je het een butte. Je kan met je auto de Valley Drive gaan rijden, een ruige weg langs de rotsen. Na enige twijfel of onze auto hier wel voor gemaakt was, zijn we toch gegaan. Normaal is deze route 17 mijl, maar wij zijn tot het punt gegaan waar je nog kan keren. Dat vonden we ver genoeg. Het is echt super mooi om met de auto dichterbij te komen. Na dit avontuur zijn we doorgereden naar Page, ook weer een mooie route met veel wilde paarden onderweg, echt veel!! We hebben weer een mooi hotel, met buitenzwembad dit keer, waar we vanmiddag natuurlijk gebruik van hebben gemaakt. We zijn net terug van een bbq grill, heel simpel maar goed gerookt vlees. En nu is het al zeker een uur zwaar aan het regenen en onweren, dus de jacuzzi vanavond slaan we even over.

Groeten uit het wilde westen :))

• 31 Augustus 2013 - 05:35

Jan:

Weer een mooie tocht, is een geweldig mooi gebied, ik kijk uit naar de foto's. Hier in LA is het erg warm, zelfs bij het zwembad was het te warm, we hebben een ventilator in de kamer om wat circulatie te hebben. Vandaag is ook de hoes voor jullie camera binnengekomen voor onderwater camera in Hawaii. Dat was erg vlot. Marijke, ook nog even gisteren met je vader gesproken over huurauto, lijkt erop dat alles ok is voor hem. Veel plezier en tot volgende week in Vegas.

• 31 Augustus 2013 - 08:38

Bruina Cieraad.:

Prachtige foto,s, wat een mooi gebied, nog indianen gezien !!.
    Weg lijkt me niet zo geschikt voor een gewone auto.
    Geniet lekker, jammer voor de regen en onweer, maar dat hoort bij warm weer.
    Wij gaan vandaag naar J+M in Enschede.

• 31 Augustus 2013 - 11:33

Susanne:

Hoi Paul en Marijke,

Leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben! Mooie foto's!

Veel plezier nog!

• 31 Augustus 2013 - 17:11

Reina:

mooi landschap. en nu het LaborDay weekend, onofficieel afscheid van de zomer, gisteren hier 33C en muggy vanwege zware buien in de bergen. vanaf morgen een drogere warmte, lekker ;-)
    weer een mooie dag voor jullie vandaag, we lezen het wel....