Oahu - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Oahu - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Oahu

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 September 2013 | Verenigde Staten, Oahu Island

Vandaag was onze laatste dag op Oahu, Hawaii. We zouden hier wel veel langer kunnen blijven, maarja, zo blijft er wat om voor terug te komen. We waren eigenlijk net zoals de andere dagen rond half 7 wakker, dus vandaag zijn we meteen een flink stuk langs de kust gaan wandelen. Rond half 9 waren we terug, en was het al erg warm dus zijn we lekker gaan afkoelen in de zee, ook weer gesnorkeld en nog even met een bodyboard in de zee gehangen.

In de middag zijn we met de auto een stukje gaan rijden weer terug naar Haleiwa, waar we zondag ook waren, hier hebben we wat gegeten en gedronken en zijn we weer terug gegaan naar het stukje strand waar de schildpadden zijn. Nog steeds willen ze niet echt uit het water komen maar zijn ze lekker lui aan het dobberen in het ondiepe, dus we hebben ze wel erg goed gezien en kunnen fotograferen. Bij het zwembad hebben we in de namiddag nog lekker gelegen, en er kwam een aardige wind opzetten, dus even later lag de zee ineens vol met surfers, hoge golven, en bij het zwembad een reporter die alles aan het vertellen was over surfen en de North Shore. Bleek dat vandaag de eerste dag was dat de golven hoog en uitdagend genoeg zijn voor de echte surfers. Nou.. Wij wilden eigenlijk nog graag surfen, maar als je dat ziet dan sla je het als onervaren surfer liever over ;)

Onze laatste avond hier hebben we afgesloten met een diner aan het strand, dit keer weer eens vlees, want we hebben zoveel vis gegeten afgelopen dagen! Heerlijk! Morgen komen we weer een tijdzone dichterbij, en zijn we in de avond weer in Los Angeles.

Slaap lekker!

• 11 September 2013 - 11:00

Maarten :

Mooie plek om te zijn! Super gaaf die schildpadden en golven. Veel plezier in LA

Groetjes vanuit een herfstachtig Nederland..

• 11 September 2013 - 11:59

Bruina Cieraad.:

Geweldige foto,s en wat een mooie plek en die schildpadden geweldig.
    Wat een hoge golven voor de surfers,genieten.
    Geniet nog even in L.A. en San Diego met Jan en Reina.

• 11 September 2013 - 16:35

Jan:

Leuk te zien dat jullie zo genieten. Ik denk dat je wel kunt voorstellen waarom wij bijna elk jaar daar naartoe gaan. En jullie hebben nog maar 1 eiland gezien. De andere zijn anders maar ook heel erg mooi. North shore van Oahu staat bekend om de grote golven en het klopt dat het seizoen nu net begint. In december en januari zijn het enorme golven en dat hebben ze ook de wereldkampioenschappen daar. Geniet nog maar even lekker van jullie laatste uurtjes op Hawaii en we zullen jullie op LAX ophalen.

• 11 September 2013 - 17:29

Reina:

mooi he, die hoge golven en de rest ook.
    ook vond ik die muur met namen bij Pearl Harbor erg indrukwekkend, vandaag zien we NY weer, vanwege 9/11
    geniet nog even lekker daar en een goeie reis naar LA, tot vanavond xx