Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na een heerlijke nachtrust, zonder last te hebben gehad van de treinen ( ik denk dat er elke 10 minuten wel een goederentrein door Flagstaff stormt) zijn we om 7 uur vertrokken richting de Grand Canyon. We zijn zo vroeg gegaan omdat er in de middag regen en onweer was voorspeld.

3 jaar geleden waren we natuurlijk ook in de Canyon geweest, toen hebben we gefietst. Nu hebben we een wandeling gemaakt. De South Kaibab Trail, dit is een heel lang wandelpad met veel afdalingen en steile heuvels. Wij zijn tot het eerste punt gelopen (Ooh Aah point) wat 3km heen en weer is. En geloof me, met de volle zon wil je ook niet nog dieper gaan, want je onthoud maar al te goed dat je alles ook weer (af en toe puffend) weer naar boven moet lopen. Maar het is echt de moeite waard om in de Canyon te lopen, dat maakt het nog indrukwekkender.

Eenmaal weer boven zijn we met de shuttlebus nog naar verschillende uitkijkpunten geweest. En we hebben vandaag heel veel wild gezien, onderweg al 2 vossen, in het park echt overal elks en wapiti's en nog een condor. Na de lunch zijn we gegaan, eigenlijk precies op tijd, want even nadat we weg reden begonnen de regenbuien al, en dan zit ik liever in de auto! In Flagstaff hebben we nog even geshopt, ik een nieuwe tas en schoenen, Paul een nieuwe riem en portemonnee. Na een schoonheidsslaapje in de namiddag hebben we heerlijk Mexicaans gegeten vanavond... En is het morgenochtend weer tijd om verder te gaan.

• 30 Augustus 2013 - 06:08

Reina:

dat was weer een mooie en sportieve dag. ik was al nieuwsgierig naar het weer, want ik zag hier verderop ook regen. hier was het vandaag 30C en zelfs een warme avond, lekker.
    jullie dus goed geslaagd met shoppen en lekker gegeten.
    verder heb ik jullie programma hier op tafeltje liggen, zodat ik weet wat er allemaal gebeurd ;-)
    zal morgen ook een mooie reisdag worden. we lezen het wel....

• 30 Augustus 2013 - 07:44

Ger:

Schitterend. Die kleuren zijn echt geweldig.

• 30 Augustus 2013 - 07:56

Coen:

Ziet er mooi uit hoor. En lekker sportief bezig geweest. Veel pleizer.

• 30 Augustus 2013 - 08:42

Bruina Cieraad.:

Prachtige foto,s van de canyon,s.
    Wij zien het ook weer voor ons.
    Wat zijn jullie sportief geweest.

• 30 Augustus 2013 - 12:28

Maarten Van Zadelhoff:

Ziet er super mooi uit! Mooie foto van die Elk.

Veel plezier!

• 30 Augustus 2013 - 13:51

Thomas:

Ha zus!

Ziet er allemaal supergaaf uit, wat een geweldige vakantie hebben jullie nu al weer.

veel plezier nog en tot gauw!

• 30 Augustus 2013 - 17:11

Reina:

zie de foto's vanmorgen pas. prachtig en heel bekend. stoer Paul op die berg. er is zelfs een reclame dat ze er bovenop staat (doe maar niet ;-) geniet lekker verder