LA - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu LA - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

LA - Flagstaff

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

28 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanochtend waren we rond 6 uur wakker, en zijn we nu wel over onze jetlag heen. Na het ontbijt zijn we samen met Jan de auto gaan halen. En dit keer is het gelukt.. =)

Rond 10 uur reden we op de snelweg, dik de file in, voel je je toch thuis hè. Onderweg liep de temperatuur steeds hoger op.. We zijn er een keer uit geweest voor de lunch.. Maar met 111 Fahrenheit / 44 graden Celsius, dan bevalt het autorijden met airco prima! Snel daarna reden we een flinke regen en onweers bui in, het regende even zo hard, dat we niks meer konden zien. Maar zo hard als het kan regenen, des te mooier het weer daarna is. Ik moet er wel bij zeggen dat tijdens de regenbui de temperatuur in 1 minuut zo'n 20 graden was gezakt (73 Fahrenheit) niet gek dat het dan onweer veroorzaakt.

Na Phoenix wordt de woestijn ingeruild voor een wat groenere omgeving. Een mooie rit door de bergen, richting Sedona. Bij Sedona heb je Coconino national Forest met de Red Rocks, echt prachtig. We zijn bij een paar uitzichtpunten gestopt, maar daarna verder gereden omdat we al best wat aan de late kant waren, en we wilden graag voor zonsondergang in Flagstaff zijn, wat is gelukt. Net voor Flagstaff hebben we nog wat wildlife gespot, volgens mij wapiti's of elks, in ieder geval een hele groep met jongen bij elkaar.

We hebben nu net gegeten en hebben een mooie hotelkamer, zometeen lekker slapen, dan zijn we morgen helemaal fit voor de Grand Canyon.

• 29 Augustus 2013 - 06:10

Reina:

hier is het vandaag weer stiller, nu jullie op reis zijn. we zijn nu maar America's got talent aan het kijken. voor jullie morgen een mooie dag in de Grand Canyon

• 29 Augustus 2013 - 06:38

Reina:

mooie foto's en auto ;-)

• 29 Augustus 2013 - 08:43

Mark:

Hey Paul en Marijke,

Ziet er (weer) prachtig uit, vooral de red rocks!

Gr. uit Hoorn

• 29 Augustus 2013 - 08:49

Bruina Cieraad.:

Prachtige foto's. Zit voor ons herkenning in.
    Goed geslapen???
    Geen last van de trein??
    Veel plezier morgen in Grand Canyon.

• 29 Augustus 2013 - 16:13

Ger:

En al dit moois gaan wij ook nog zien :)