Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Banff National Park - Reisverslag uit Banff, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Banff National Park

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 September 2012 | Canada, Banff

Wat een geweldige dag was het vandaag, ik weet bijna niet waar ik moet beginnen, maar het is hier zo mooi.

We waren vanochtend al heel vroeg wakker dus zijn we ook gewoon om 7 uur weggegaan. Eerst zijn we naar het visitor centre geweest om de mogelijkheden te bekijken wat je hier kan doen. En omdat het vandaag Laborday is en het erg druk kon worden, was het advies om eerst met de kabelbaan te gaan. Wij waren van plan de berg op te gaan met de kabelbaan en dan terug te lopen, maar dan kon dus niet, je moest of retour met de kabelbaan (wat belachelijk duur was), of omhoog lopen en als je er voor 11 uur 's ochtends boven was dan kon je gratis naar beneden. Eigenlijk waren we er meteen uit, we gaan lopen! Je begint te lopen op 1500 meter, en je loopt in 6 kilometer naar 2250 meter hoogte. We begonnen rond half 9 te lopen (en er liep niemand) en de eerste 10 minuten lopen vielen eigenlijk best zwaar, vooral met controle krijgen over je ademhaling. Daarna ging het zeker een uur best wel goed, we begonnen al wat te zweten en af en toe moesten we even op adem komen en genieten van het uitzicht, maar na ruim 2 uur gelopen te hebben waren we boven! En toen we naar beneden keken waren we toch wel erg trots op onszelf, zeker omdat ik (marijke) het laatste half uur echt amper nog vooruit kwam haha. En boven pak je de kabelbaan en sta je 5 minuten later weer beneden :)). Beneden kom je meteen bij de starbucks terecht, en we hadden het erg koud dus eerst even lekker opwarmen voordat we verder gingen, we begonnen vandaag met 7 graden bij het hotel, dus ik weet niet hoe koud het boven was.

Na de koffie zijn we gaan rijden richting Lake Minnewanka, en halverwege stonden er aan beide kanten elanden langs de weg, wat een grote beesten zijn dat. We zijn rustig even uitgestapt om wat foto's te maken. Het waren er 5, alleen hadden ze geen gewei, dus waren het vrouwtjes en zoiezo 2 jongen. Het zijn echt enorme beesten. Eenmaal bij Lake Minnewanka aangekomen zijn we ook weer gaan wandelen, 2 kilometer, maar dan alleen vlak. Echt super mooi, een helder meer met alle bergen op de achtergrond. Het was hier al een stuk drukker, maar je blijft aandachtig om je heen kijken of er niet ineens een beer loopt. Hier hebben we alleen eekhoorntjes gezien :). Onderweg terug zijn we nog heel vaak afgeslagen naar een uitkijkpunt of langs het water gereden, echt een prachtige omgeving. En ineens sprong er weer een eland de weg op, dit keer met gewei en nog een stuk groter, dus zeker een mannetje.

Vanavond zijn we ook nog op wildlifesafari geweest, 2 uur lang zoeken naar wilde dieren, en die hebben we ook gezien. Helaas geen beren, maar wel een hoop whitetaildeers, muledeers en elks (elanden dus weer). Mannetjes, vrouwtjes en jongen, overal zaten ze.

Morgenvroeg gaan we naar Valemount rijden, door de nationale parken, ruim 450 kilometer, dus weblijven nog hopen op een beer, maar we hebben vandaag in ieder geval super genoten en heel veel gezien.

Slaap lekker

• 04 September 2012 - 06:48

Reina:

in 1 woord prachtig, wat jullie allemaal hebben gezien en wat wij op de foto's zien en wat een wandeling voor jullie, GOED hoor.
    nu komen jullie dichterbij ons en vertrekken wij naar NL en volgende week andersom. ik zal jullie berichtjes waarschijnlijk zien, maar misschien niet reageren.
    geniet lekker verder van Canada, groetjes nog uit LA.

• 04 September 2012 - 09:09

Bruina Cieraad.:

Prachtige foto,s en wat een natuur.
    Petje af, dat jullie dat stuk naar boven hebben gelopen, dan was het vast erg duur om naar boven te lopen.
    Maar als je geen beren ziet, marijke, heb je paul altijd nog(grapje)
    Veel plezier nog, en korte broeken kunnen wel in de koffer.
    Groetjes Bruina.

• 04 September 2012 - 09:14

Ger:

Wat mooi, en mooie fotos van de herten en elanden. Ben eigenlijk wel blij dat jullie geen beer gezien hebben. Wij hebben het ook leuk gehad in Amsterdam. Heineken experience was erg leuk. Bedankt Paul voor de kaarten.

xxx mam

• 04 September 2012 - 09:14

Ger:

xxx mam

• 04 September 2012 - 11:19

Thomas:

Haa Paul&Marijke,

Super gaaf allemaal, ziet er echt heel mooi uit allemaal.

Geniet nog van jullie vakantie!

• 04 September 2012 - 11:49

Talisa:

Hoi Paul en Marijke
    Super mooie foto's en ik lees jullie verhalen elke dag heb alleen niet altijd tijd om te reageren.
    Geniet er nog van!!

Xxx

• 04 September 2012 - 20:33

Maarten:

Super mooi gebied! Mooi om die elanden van dicht bij te zien.

groeten Maarten