Napa Valley - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Napa Valley - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Napa Valley

Door: paulmarijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

14 September 2010 | Verenigde Staten, Napa

In dit hotel hebben we ontbijt, dus dat was wel even lekker vanochtend. We konden nog op ons gemak bekijken welke wijnboeren we gingen bezoeken.

Vanochtend rond 10.30 waren we bij onze eerste wijnboer: Mumm Napa. Hier zijn we om 11 uur met een rondleiding meegeweest + proeverij. Mumm Napa maakt sparkling wine (champagne, maar zo mogen ze het natuurlijk niet noemen). De rondleiding werd gegeven door een vrouw, en hier zag je vooral hoe de wijn gemaakt wordt, en de machines waarmee ze werken. De proeverij was gewoon steeds tussendoor, erg lekker hoor. Rond half 1 gingen we hier weer weg, en was het al heerlijk warm, dus het dak van de auto er maar weer af gedaan! :-)

De omgeving is al zo mooi om door te rijden, overal waar je kijkt, alleen maar wijnranken. Stonden we ineens in de file, wegwerkzaamheden haha, alsof we die in Nederland niet genoeg hebben. Gelukkig konden we snel verder. We zijn tussendoor nog op bij een andere wijnboer wezen kijken, maar toch maar gekozen om verder te gaan (Je moet toch keuzes maken, zoveel te zien, zo weinig tijd).

We zijn gestopt om te lunchen bij V. Sattui. Hier kun je buiten wijnproeverijen ook in een winkeltje je brood halen en stukjes kaas & vleeswaren. En dan kan je gaan picknicken, echt heel leuk bedacht!

Na de lunch zijn we doorgereden naar Robert Mondavi Winery. Het zag er erg mooi en verzorgd uit. Hier hebben we ook een rondleiding gehad van maar liefst 1,5 uur! Dit keer door een man, die met vol enthousiasme & passie over wijn vertelde. Eerst over hoe Napa Valley is ontstaan, daarna over Mondavi zelf en natuurlijk over de wijnen. vervolgens gingen we de wijngaarden in, om verschillende druivensoorten en het verschil daarvan te proeven. Via een rondleiding door het gebouw en verhalen over hoe de wijn op smaak wordt gemaakt en wordt bereid, gingen we een kamer in met een opgedekte tafel vol wijnglazen, hebben we 4 dure wijnen geproefd met een klein hapje erbij. Al met al bijna 2 uur weggeweest, zeker de moeite waard!

Om 5 uur zijn we weer op weg terug naar het hotel gegaan. Het was nog zo lekker buiten, dus zijn we gaan zwemmen bij het hotel & in de hot tub gezeten tot de zon achter de bergen verdween.

Proost op deze mooie dag! ;)

• 15 September 2010 - 04:04

Reina:

dank je voor het mooie verslag. ik beleef het allemaal weer, de omgeving, de lekker wijnen, de gezellige lunch in de tuin.
    goeie reis naar Montery, waar ook weer genoeg te zien is en ook in Carmel.

• 15 September 2010 - 04:43

Jan:

ik kan zien dat jullie erg genieten. Door de wineries trekken is altijd erg mooi. Wij proberen elk jaar op z'n minst naar Napa te gaan, heerlijk altijd. Leuk dat je ook bij V. Sattui gestopt ben voor lunch, heerlijk onder de bomen eten en een fles wijn drinken.... wij gaan meestal in het weekend, dan is het wel erg druk maar erg gezellig. Marijke, is maar goed dat je de hoed gekocht hebt... komt goed van pas. Veel plezier morgen, ik hoop dat er geen mist langs de kust is want de weg langs de kust is erg mooi. Geniet er maar van.

• 15 September 2010 - 05:06

Ger:

Hey meisje

Is paradijs voor mij, wijnen en zon mmm :)Prachtige omgeving en inderdaad dat picknicken ziet er heel gezellig uit.
    Marijke mocht je wel wijn drinken zonder legitimatie?

xxx mam

• 15 September 2010 - 05:17

Coen:

Hoi Paul en Marijke,

Dit is nou typisch zo'n gebied dat je ons er bij had moeten hebben. Wat een prachtig gebied. Vooral in die wijnkelder zelf. Ik zal zorgen dat ik ruimte heb in mijn wijnkast. Mooie foto's. Veel plezier maar weer. Wij gaan werken en naar school.

groetjes uit Spankeren.

• 15 September 2010 - 11:05

Bruina.:

Hoi paul en marijke,
    Fantastisch weer je verslag, marijke.
    We kijken elke morgen vroeg naar je verslag.
    Prachtig die wijnvelden, gelukkig mocht je ook wijn drinken, zag ik.
    Geniet nog maar van de ondergaande zon.
    Prettige reis morgen langs de kust, hopelijk geen mist.
    Groetjes Ma.