Oahu - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Oahu - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Oahu

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

08 September 2013 | Verenigde Staten, Oahu Island

Wat is het toch heerlijk wakker worden hier. Luiken open, even lekker naar buiten kijken. En hier op Hawaii leeft het al vroeg, je ziet iedereen al vanaf 7 uur aan de wandel, surfen of zwemmen. Dus wij zijn na het ontbijt ook maar gaan wandelen langs het strand, we hebben heel veel krabbetjes gezien, kleine maar ook echt van die grote! En snel dat ze zijn, ze willen liever niet op de foto blijkbaar ;)

Daarna hebben we snorkelsets met flippers geregeld en ligstoelen onder een rieten parasol (waar je allemaal gebruik van mag maken als je hier op het resort verblijft), en zijn we de zee ingedoken. De camera mee in onze nieuwe waterdichte hoesje en snorkelen maar. Het was echt heel mooi, veel vissen en koraal, en sommige foto's zijn nog gelukt ook! Nadat we wat gelegen hadden zijn we met de auto op pad gegaan, een stuk richting het westen van het eiland. We kwamen langs hele mooie stranden uiteindelijk in haleiwa terecht, een leuk plaatsje waar het bekende Matsumoto, shave ice verkoopt. Schaafijs met een heleboel soorten siroop wat ze eroverheen gooien, wij namen samen Rainbow (zie de foto), erg lekker en erg zoet. Wat je eigenlijk ook overal langs de weg ziet, zijn allemaal kraampjes met eten, zoals de shrimp trucks. Maar er zijn ook een hoop mensen aan het barbecuen. Voor ons is dit dus een paradijs op aarde. We hebben even als tussendoortje een stuk kip van de barbecue genomen, zo lekker.

De North Shore staat ook bekend natuurlijk om de turtles. We hebben ze vandaag in het water gezien, maar nog niet op het strand, dus dat moeten we komende dagen nog even gaan spotten. Op een gegeven moment kwamen we langs Waimea Valley. Hier hebben we even rondgekeken en het zag er zo mooi uit, je kon dus naar een waterval gaan lopen en daarin zwemmen. Wij snel even terug om zwemkleding op te halen en hier hebben we de middag eigenlijk doorgebracht. Het is een natuurpark met grote botanische tuinen met gigantische planten en mooie bomen, heel veel vogels, en een waterval! Het was echt geweldig mooi, en na een wandeling even afkoelen in de waterval beviel ons ook prima, aangezien het echt heel warm was vandaag.

En na zo'n inspannende middag ;) wil je natuurlijk wel weer even wat verse garnalen proeven, dus zijn we weer langs een shrimp truck geweest. Je kan je wel voorstellen wat voor een glimlach er op Paul z'n gezicht te vinden is momenteel. En na onze ingelaste siësta, hebben we de dag afgesloten bij de bar aan het zwembad, waar we een vuurshow hebben bekeken met een Ahi tuna poke (een traditioneel gerecht van Hawaii) en een drankje en heb ik eindelijk een bloem gekregen voor in m'n haar!

Morgen gaan we in de ochtend naar Pearl Harbor, en daarna zien we wel weer wat de dag ons brengt!

* Aloha! *

• 09 September 2013 - 11:36

Bruina Cieraad.:

Wat geweldig allemaal, zo,n andere wereld.
    Geniet hier maar lekker van, jullie hebben het verdiend.
    Toch nog een bloem gekregen, had je zeker een cocktail besteld.
    Morgen in Pearl Harbour zal een indrukwekkende dag zijn.

• 09 September 2013 - 16:30

Jan:

We kunnen wel zien dat jullie het mooi hebben daar, een echt tropisch eiland, geweldige natuur en lekker eten, wat wil je nog meer. Geniet er maar lekker van.

• 09 September 2013 - 17:17

Ger:

Die glimlach van Paul past vast niet op de foto, met al dat lekkere eten voor zijn neus. ;)
    Het ziet er prachtig uit.
    xxx

• 09 September 2013 - 17:57

Reina:

inderdaad heerlijk wakker worden met zo'n uitzicht en het geluid van de golfen erbij. ja, in zo'n temperatuur sta je lekker vroeg op, net als hier vroeg op vroeg naar bed, wat vele Amerikanen doen.
    ook weer een mooie omgeving, wij zijn er wel langs gereden, niet steeds van de weg af.

het zal vandaag ook weer een mooie dag worden, geniet lekker verder. ook lekker eten en drinken, net als oma ;-)