Bryce Canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 September 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

Na al wat mooie reizen te hebben gemaakt afgelopen jaren, hebben we het altijd over de mooiste plekken die we gezien hebben. Grand Canyon stond wel op de eerste plek, maar nu we vandaag in Bryce Canyon geweest zijn, weten we het niet meer :). Want wat we vandaag allemaal gezien hebben, was indrukwekkend mooi.

Na een hele goede nachtrust vannacht en Paul die weer wat beter is, zijn we op pad gegaan. Het weer is hier een beetje wispelturig, zo heb je zon en hitte, even later gigantische regenbuien. We vertrokken vanochtend ook met regen. Ons hotel is echt heel dichtbij Bryce dus vrijwel meteen rij je de mooie natuur in. Je begint een stukje door Dixie Forest, langs de Red Rocks en dan kom je zo Bryce binnen. Bij de ingang wordt ons geadviseerd om eerst helemaal naar het einde van het park te rijden en op de terugweg overal te stoppen, aangezien alle uitkijkpunten aan een kant zijn. Ook wordt er gewaarschuwd voor overstekend wild (er schijnen hier ook beren te zitten), maar wij hebben alleen weer een hoop hertjes gezien.

Het verschil met de Grand Canyon is dat Bryce Canyon geen ravijn is, maar heel veel natuurlijk gevormde rode rotsen. Net zoals in monument Valley is dit ontstaan door erosie. Het hoogste punt ligt op 2770 meter hoogte, hier hebben wij een wandeling gemaakt met een prachtig uitzicht. Vanuit daar zijn we terug gereden en op elke plek waar je heen kon gestopt. Gelukkig was het wat opgeklaard en hebben we bijna overal mooi uitzicht gehad. Je zit natuurlijk wel hoog, dus af en toe zaten we in de wolken en bij 1 uitkijkpunt hadden we totaal geen uitzicht.
Rond 2 uur hadden we alles wel gezien en begon het ook heel hard te regenen, dus dat was weer perfect gepland. We zijn even in het dorpje gaan kijken, het is natuurlijk zondag, en waar we bang voor waren is een feit, alles is dicht. Gisteravond hadden we gegeten bij een kleine pizzeria, echt super leuk, druk en goedkoop, jammer dat het nu niet open was. We zijn even in een ander dorp gaan kijken, Hatch, daar was gelukkig 1 restaurant open dus daar hebben we maar gegeten. Eigenlijk was het erg lekker. Toen de chef even langs liep vroeg Paul of hij de soepen zelf had gemaakt, wat zo was, en we gaven hem een compliment. Daarna hij vroeg waar wij vandaan kwamen en Paul zei, Amsterdam, gaf hij antwoord in het Nederlands. Zijn moeder was Nederlandse en z'n vader kwam uit Indonesië. Hij heeft in Den Haag op school gezeten en uiteindelijk is hij hier beland, dat klinkt een beetje negatief ;) maar ik vind 2 dagen hier wel genoeg. Ondanks de schitterende omgeving.

Het begint hier nu echt op te klaren, we zien blauwe lucht! Morgen het laatste National Park bezoeken, Zion. Nu gaan we lekker op ons balkonnetje zitten, genieten van de frisse lucht en het uitzicht op de koeien :)

• 02 September 2013 - 03:56

Jan:

Heel erg mooi, dit staat ook nog op ons lijntje

• 02 September 2013 - 04:20

Reina:

gelukkig lekker geslapen en dat Paul is opgeknapt en jullie dit moois konden bekijken. inderdaad willen wij dit nog bekijken, de laatste keer hebben we Zion gedaan en was het daarna tijd om door te gaan naar Vegas. komt nog wel een andere keer ;-)
    ik kan begrijpen dat je daar niet wilt wonen !!
    voor morgen weer een goeie reis en mooie dag, slaap lekker voor straks xx
    Jan zijn verhaal brak af, nu ga ik het proberen !!

• 02 September 2013 - 06:30

Martine:

Wat is dat toch prachtig hè? Je kan daar blijven kijken naar het uitzicht. Ik begrijp wat je bedoelt dat je niet meer weet wat het mooiste is. Gelukkig dat Paul weer wat beter is, want ziek zijn als je niet thuis bent is nooit leuk. Veel plezier morgen in Zion, want dat is ook weer schitterend! Groetjes Martine.

• 02 September 2013 - 08:30

Bruina Cieraad.:

Prachtig, was is het daar toch mooi.
    Wij hebben het ook geziien, maar met sneeuw erop, was ook prachtig.
    Gelukkig dat paul wat is opgeknapt.
    Veel kijkplezier in Zion park en dan op naar Las Vegas.

• 02 September 2013 - 09:17

Ger:

Prachtig.

• 02 September 2013 - 17:21

Thomas:

Ziet er geweldig uit! Gelukkig is Paul weer (helemaal?) beter.

Veel plezier morgen bij het volgende natuurpark.

• 02 September 2013 - 18:55

Coen:

Stoere foto Marijke!!
    Ben benieuwd naar jullie foto's van Zion NP.
    Veel plezier daar samen.