Wells gray provincial park - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Wells gray provincial park - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Wells gray provincial park

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 September 2012 | Canada, Kamloops

We hebben vandaag lekker uitgeslapen, dat hadden we even nodig. We zijn om 9 uur weggereden naar Wells Gray Provincial Park, dat halverwege op de route naar Kamloops ligt. Dit park is echt anders dan een national park. Het was hier wat ruiger en veel minder toeristisch. Dus sommige wegen waren onverhard en sommige wegen zaten vol met kuilen. Onze auto heeft alles overleeft, alleen is het geen witte auto meer.

We hadden eerst even uitgezocht op welke plekken we wilden stoppen, en welke paden we gingen lopen. We begonnen bij Spahats Falls, een hele smalle maar hoge waterval (75 meter). Met een hele mooie rotsachtige omgeving. De tweede stop gingen we naar green mountain viewing tower, dat was een uitkijktoren waarbij de een heel groot deel van het park kan zien. De autorit omhoog was best wel weer een uitdaging. Maar eenmaal boven heb je een mooi uitzicht over het park en als je dan ook alleen bent is het echt geweldig.

De volgende stop waren de Dawson Falls, dit keer een brede (90 meter), hard stromende waterval. Hier hebben we een tijd naar gekeken naar met wat voor een geweld water naar beneden kan stromen. Watervallen worden een beetje ontspanningstherapie voor ons. De volgende waterval is de bekendste van het park, Helmcken Falls (141 meter hoog). In de winter bevriesd deze waterval gewoon, ik kon het me haast niet voorstellen, maar de foto's gaven bewijs.

Na onze watervallenreeks zijn we naar Bailey's Chute gereden, waar je eerst over een brug gaat waar maar 1 auto per keer op mag, daarna brengen onverharde wegen je naar de bestemming. In deze rivier met waterval, springen de zalmen de waterval in om naar hun bestemming te zwemmen om eitjes te leggen. Het was niet helemaal het seizoen om dit te zien maar we hebben er een paar omhoog zien springen.

Als laatste hebben we nog een trail gelopen naar Ray's Farm, een boerderij waar vroeger een gezin woonde, als enige in het hele park. Dit zou ook de beste plek zijn voor wildlife, want je staat na de wandeling midden in een open veld op een houten trail. Maar we hebben niks gezien. Ik vond het trouwens doodeng om erheen te lopen, want wat doe je als er ineens een beer naast je staat. Als je eenmaal ergens op staat voel je jezelf een stuk veiliger haha.

Na alles gezien te hebben zijn we de laatste 120km wel lekker doorgereden naar Kamloops. En hebben we na alle fastfoodketens die hier de stad vormen, toch een heel leuk grieks restaurant gevonden en het heeft gesmaakt. Daarna nog even in het bubbelbad gezeten en gaan we nu lekker slapen.

Morgen gaan we voor 2 nachten naar Whistler, waar in 2010 de winterspelen nog waren.

xx

• 06 September 2012 - 07:58

Ger:

Hey daar, wat een geweldige reis maken jullie. Je kan zo voor national geographic gaan werken. Wat een prachtige plekken. Mis je Amsterdam niet met alle drukte?
    Ben heel erg benieuwd naar al jullie foto's en verhalen. Tot zondag 16 september.

Liefs mam

• 06 September 2012 - 08:52

Coen:

Wat mooi allemaal en wat een rust. Geen zalmen op de bbq, jammer. Maak nog wel een foto van jullie huidige auto he. Nog niet gezien namelijk. Veel plezier maar weer. Wij gaan vanavond naar een ander open veld, waar ze 70.000 mensen op proppen. COLDPLAY. Nou tot morgen, Coen.

• 07 September 2012 - 00:13

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Wat een mooie natuur, en een mooie watervallen, helaas nog geen beer gezien.
    Je dacht al ik hoor niks meer, maar we hadden 2 dagen geen internet en telefoon vandaar, dus hiermaar weer een berichtje.
    Jan en reina zijn nu hier.
    Groetjes Bruina.