Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Montréal

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Augustus 2012 | Canada, Montréal

We hebben vandaag een mooie avontuurlijke dag achter de rug. We zijn in de ochtend eerst naar Marché Jean-Talon geweest, voor ons natuurlijk een paradijs :) allemaal marktkramen met groente, fruit, vis e.c. Overal wat om te proeven, super mooi allemaal. Een paar straten verder stonden we in little italy, deze wijk stelde niet zoveel voor.

Vanuit daar zijn we naar de berg Mont Royal gegaan, in 1535 heeft een franse ondekkingsreiziger de berg ontdekt en het de naam Mont Royal gegeven en dat is ook waarom de stad nu Montréal heet. Het was een aardige klim omhoog, omdat wij een andere route namen. We zijn gewoon omhoog geklommen via stenen, takken e.c. het was af en toe best een uitdaging haha maarja, halverwege kun je ook niet meer terug. Er waren nog een paar anderen die dit deden maar niemand met een witte broek en birkenstocks zoals ik :) Eenmaal wat bezweet boven aangekomen was het uitzicht super en gaf ik mezelf en paul even een schouderklopje toen ik naar beneden keek. We zijn wel via het gewone pad naar beneden gegaan, want dezelfde weg terug dat was absoluut geen optie.

Toen we naar de metro gingen lopen was er een markt, met ook allemaal kleine hapjes om te eten en dan was geen overbodige luxe na de wandeling. Als laatste vandaag zijn we naar het olympische park geweest en stiekem het stadion binnen geglipt en even in het stadion gezeten. In het centre sportive hebben we nog even op de tribune gezeten en hebben we kinderen zien trainen voor schoonspringen.

Montreal heeft trouwens een hele ondergrondse stad. Het zijn en orme ondergrondse hallen met in totaal 1600 winkels, banken, restaurants, bioscopen, musea en kantoren met 120 in/uit gangen. Er zijn ook 7 metrostations, vandaar dat wij ook een stukje ondergronds hebben gelopen.

Eenmaal weer in het hotel waren we bezweet van de warmte hier (28+) en hadden we geen voeten en benen meer over. Dus voor het eerst deze vakantie een heerlijk dutje in de namiddag voordat we weer de stad in zijn gegaan. We hebben in chinatown bij een sushi paradise gegeten, net zoals in Amsterdam, onbeperkt bestellen, sushi en warme gerechten. Nu gaan we lekker slapen en gaan we morgen verder naar Gananoque, waar een een boottocht hebben bij de thousand islands.

Welterusten!

• 31 Augustus 2012 - 04:08

Jan:

Mooie trip, overigens als je iemand met Birkenstocks tegenkomt is het bijna zeker een nederlander. Alle steden aan de oostkust hebben een ondergrondse city. Ga daar eens heen in Januari,dan begrijp je waarom dat is. Toronto heeft de grootste ondergrondse stad, bedekt
    de hele city. Veel plezier nog.

• 31 Augustus 2012 - 07:44

Coen:

Mooi verhaal. Mijn dochter die geschiedenis opschrijft, leuk hoor. Geniet van de boottocht vandaag. En klimmen doe je inderdaad in een witte broek en sandalen. doei!!!!!! (o, ja, zo/ma gaan we naar A'dam)

• 31 Augustus 2012 - 08:58

Maarten:

gaaf joh, mooie stad zo te zien. Respect man, klimmen op birkenstocks:) Veel plezier op de boot.

• 31 Augustus 2012 - 09:05

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Mooie klimpartij.
    Je had nog speciale schoenen gekocht, voor te wandelen en te klimmen toch.
    Volgende keer maar aantrekken.
    Geniet maar lekker van de boottocht en jullie verdere reis.momenteel regent het hier , is het net herfst, dus je mist niks.
    Veel plezier nog.
    Bruina.