Maid of the mist & Behind the falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Maid of the mist & Behind the falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Maid of the mist & Behind the falls

Blijf op de hoogte en volg Marijke

25 Augustus 2012 | Canada, Niagara Falls

Vanochtend zijn we lekker vroeg op pad gegaan. Om 7 uur gingen we eruit (we waren al wel om 4 uur wakker). Omdat het bij de falls nog erg rustig was zijn we meteen met de eerste 'Maid of the Mist' tour meegegaan. Deze boot gaat echt heel dicht langs de watervallen. We hadden de poncho die we kregen heel erg nodig. Bij de grote waterval leek het net alsof je in een storm terecht kwam, maar je komt zo dichtbij, echt heel vet!

Daarna zijn we lekker in de zon naar de waterval gelopen, onderweg in de zon opgedroogd, alleen aan het einde werd je weer nat van al het water wat overwaait. Als je dan bij de waterval staat waar die naar beneden stort, is dat zo mooi om te zien, je kan er naar blijven kijken. Na wat rond gelopen te hebben besluiten we ook dat we de tour 'Behind the falls' gaan doen. Eerst liepen we door een tunnel waar je kunt lezen over hoe het is ontstaan, wat er allemaal mee gebeurd is en wie er een val/duik hebben overleeft of niet :)). Daarna kun je naar een platform precies naast de waterval! Echt super! En ook een poncho is weer geen overbodige luxe.

In de middag zijn we een eindje gaan rijden. In het hotel hadden ze een tip gegeven om langs de niagara parkway te rijden richting niagara on the lake. Dat was zeker de moeite waard, onderweg steeds een uitkijkpunt langs het water, erg mooi. Niagara on the lake was een heel leuk dorpje, heel netjes onderhouden, overal vrolijk gekleurde bloemen langs de weg en leuke restaurantjes om wat te lunchen. Eenmaal terug bij het hotel zijn we lekker gaan zwemmen en hebben we lekker in de jacuzzi gezeten.

We hebben nu net lekker gegeten en nog wat rondgelopen door het plaatsje, toevallig zagen we ineens wat boven ons gebeuren. Er ging dus iemand koorddansen vanaf een uitkijktoren naar het hilton hotel (ik zal een foto oploaden dan zie je hoe groot die afstand is). Nou, echt respect als je kan.

Morgen gaan we lekker vroeg weg richting huntsville, waar we het eerste nationale park gaan bezoeken en hopelijk wat wild gaan tegenkomen. Met heel veel geluk een zwarte beer (gemiddeld zit er maar 1 per 3 vierkante kilometer).

Slaap lekker

• 25 Augustus 2012 - 07:54

Ger:

Wat een prachtige foto's. Erg indrukwekkend om te zien. Vooral de foto met de skyline is erg mooi.
    Geniet ze en kijk uit met de beren.

liefs mam

• 25 Augustus 2012 - 08:11

Coen:

Wow, amazing. Echt mooi. Leuk verhaal jongelui en het ziet er geweldig uit. Thank you for dit stukje.
    Groetjes papa.

• 25 Augustus 2012 - 09:54

Bruina:

Super, mooi verhaal en prachtige foto,s.
    Herkende ik paul als koorddanser?Grapje.
    Succes morgen, op zoek naar de beren.
    Bruina.

• 25 Augustus 2012 - 10:13

Mark:

Mooie foto's! Doe de Hillbillies in Huntsville de groeten!!

Mark en Susanne

• 25 Augustus 2012 - 21:16

Maarten:

Ziet er mooi uit! Succes met de jacht op de zwarte beer.

Maarten