Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Toronto

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 September 2012 | Canada, Toronto

Vandaag hebben we een hele mooie laatste dag gehad in oost-canada. We zijn na het ontbijt met natuurlijk andere nederlanders (je komt ze overal tegen) op weg gegaan naar Toronto. Het was vandaag weer heel erg warm.

Omdat we maar 1 dag in Toronto zijn is een planning vereist ;) En dan heb je aan mij een goede. We hebben eerst ingecheckt in het hotel en omdat deze vlakbij het vliegveld zit, zijn we met de auto de stad in gegaan, dat ging prima. Ook lekker centraal naast de CN tower! We hadden al tickets gekocht dus zijn we hier meteen op gegaan. De lift brengt je in 1 minuut naar het eerste uitkijkpunt op 337 meter hoogte. Meteen hebben we een prachtig uitzicht over de stad, langs het water een airshow, en beneden ons een honkbalwedstrijd (als we tijd hadden gehad waren we daar heengegaan). Je hebt ook een klein stuk met een glazen vloer waar je dus even recht naar beneden kan kijken. Ik heb geen hoogtevrees maar dat voelt toch niet helemaal goed als je naar beneden kijkt. Daarna kun je nog wat verder omhoog naar de skybox, die zich op 447 meter hoogte bevindt, waar je een nog mooier uitzicht hebt.

Na de CN tower zijn we een wandeling gaan maken langs chinatown naar queens park en via yonge district naar st. lawrence market en de haven. Ook zijn we een stuk ondergronds gaan lopen, zoals we in Montreal een ondergronds centrum hadden, is het hier nog wat groter. Al dat lopen vandaag had ons wel een beetje gesloopt, maarja je wilt toch graag zoveel mogelijk zien. Na het avond-eten zijn we met de ferry naar Toronto island gegaan, om nog een mooi uitzicht te hebben op de stad, dit was zeker nog de moeite waard. We hadden het wel erg druk verwacht in de stad vanwege labourday weekend, maar dat viel erg mee.

Nu hebben we net onze auto alvast ingeleverd en vliegen we morgenochtend om 09:00 naar Calgary, en gaan we weer 2 uur terug in de tijd (dus 8 uur verschil met NL). Eenmaal daar aangekomen rijden we door naar Banff, met een iets andere weersvoorspelling dan hier (18/20 graden overdag, 1/4 graden 's nachts).

Byebye

• 02 September 2012 - 04:45

Jan:

Gewelige reis en nog meer geweldige dingen te zien. Vancouver is een van de mooiste steden van de wereld. Je moët daar wel met de kabelbaan naar het skigebied van de Olympics gaan, geweldige uitzicht. Veel plezier ! Wij hebben nog steeds rond de 30 graden Celsius in LA maar dat zal wel veranderen als we dinsdag naar Nederland vliegen.

• 02 September 2012 - 04:53

Reina:

Jan kreeg een tringeltje op zijn tel. en ja daar was jullie bericht.
    Wat mooi allemaal en wat eng met de glazen vloer !!
    ik denk dat ze allemaal hier zijn voor LaborDay weekend, want het was hier druk richting strand. onofficieel afscheid van de zomer, maar hier nog niet te merken...

toen ik Martine vanmorgen belde voor hun trouwdag, hoorde ik van jullie bloemen, die bezorgd waren, wat een lieve/leuke attentie, bedankt xxx
    Gerard was bij de aankondiging op oma haar 80ste zo attent en wist 'ergens' bloemen vandaan te halen !! ook heel leuk.

goeie reis voor zondag en we zijn benieuwd, liefs, Reina

• 02 September 2012 - 09:29

Ger:

Ziet er mooi uit. Wat hoog die toren en dan die glazen platen. Ik heb al hoogtevrees als ik naar die foto kijk. Maar wel de moeite waard. Leuke foto van jullie samen, zonder zonnenbril haha.

liefs mam

• 02 September 2012 - 11:33

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Mooie foto,s jullie staan er ook fantastisch op.
    Prachtig uitzicht vanaf het CNgebouw.
    Goede reis voor morgen.
    Bruina..