Zion National Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

02 September 2013 | Verenigde Staten, Saint George

Alweer goed geslapen vannacht, heerlijk. We zijn weer lekker vroeg op pad gegaan, want de weersvoorspellingen waren heel goed, en dat betekend hitte. Zion staat vooral bekend om zijn canyons, maar er zijn ook groene bossen, droge woestijnachtige gebieden, hoge uitzichtpunten en diepe dalen. Het was echt weer geweldig mooi.

We hebben weer gewandeld, omdat we er vroeg waren was het nog heerlijk koel, en dan loop je wat makkelijker. Eerst hebben we de Weeping Rock Trail gelopen. Hier druppelt water uit overhangende rotsen naar beneden, en aan de onderkant van de rots groeien mos en allerlei planten. Voor elke trail staat een bepaalde tijd, maar wij doen de wandelingen in de helft van de aangegeven tijd, zo voelen we ons best sportief. Daarna hebben we de Riverside Walk gelopen, hier komen de wanden van het ravijn steeds dichter bij elkaar tot je uitkomt bij de Zion Narrows. Waar er maar een paar meter ruimte is tussen de hoge bergwanden. Echt heel mooi.

Na de lunch wilden we nog 1 wandeling gaan maken naar een waterval, maar we zijn na de eerste 2 minuten weer omgekeerd. De temperatuur was ondertussen opgelopen tot 35 graden, en op het pad alleen maar felle zon, dat leek ons geen goed idee. Met nog een uurtje rijden naar St.George waar we nu zitten, hadden we de middag nog lekker vrij. We hebben weer even geshopt (lekkere airco binnen, is toch een goed excuus om te shoppen). In de namiddag hebben we bij het hotel in het zwembad gelegen. En vanaf morgen ruilen we alle rust en natuur om ons heen in voor een ander uiterste, Las Vegas!

• 03 September 2013 - 05:23

Reina:

Dit is ons ook bekend, ook weer heel mooi, kunnen ze je niet meer afnemen ;-)
    weer lekker geslapen en we zien Paul weer een keer !!
    gelijk om niet bij 35C te wandelen, maar lekker shoppen in de airco.
    ook hier is het nog warm, bijna 30C en zijn we op onze Labor Day weer op de boulevard in Santa Monica gaan zitten lezen, hing eerst wat damp, maar het was evengoed 23 C, later kwam de zon door en werd het 27C
    jullie nog een laatste goeie rit terug naar de drukte en warmte van Vegas

• 03 September 2013 - 05:38

Jan:

Vergeet niet om even te tanken. Toen wij daar vandaan naar Vegas reden had ik niet getankt..... en er is meer dan 150mile geen benzinestation. Wij kwamen zonder benzine boven op de berg voor Vegas, dus ik liet de auto maar de berg afrollen en ging eraf bij de racebaan voor Vegas om in ieder geval te kunnen parkeren in de schaduw onder het viaduct ! Wij zijn toen opgetakeld en naar een benzinestation gebracht....... veel plezier in Vegas, we zien jullie donderdag, ik denk dat wij rond het middaguur aankomen.

• 03 September 2013 - 12:55

Bruina Cieraad.:

Prachtige foto,s weer.
    Gelijk dat jullie bij 35 graden niet in de felle zon gaan wandelen.
    Veel plezier in Las Vegas.

• 03 September 2013 - 19:49

Coen:

Hee Paul,
    Weer helemaal er boven op, zo te zien en te lezen.
    Mooi gebied zo te zien. Nog effe natuur en dan naar de drukte in LV.
    Heel veel plezier daar en geniet van de lunch (niet vergeten Marijke)

tot de volgende keer en als je hebt gewonnen, denk aan de arme oudjes van jullie beiden.
    doei!!

• 04 September 2013 - 03:42

Jan:

Als je hebt gewonnen denk aan de oudjes ?????? Wat gebeurd er als je verliest ???