Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Whistler

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 September 2012 | Canada, Whistler

Vanmorgen zijn we eerst vroieg op pad gegaan voor onze ''op zoek naar beren'' verslaving, maar we hebben niks gezien. Nou dan maar lekker ontbijten in het hotel en klaarmaken voor een sportieve dag.

We zijn met de whistler gondola de berg op gegaan. Dit duurt 25 minuten en dan zit je op 2181 meter. Daarna loop je een stukje naar de volgende lift, dit was de peak express naar de top, in deze kabelbaan zit je gewoon in een open zitje. Hier hebben we een uur rondgewandeld en marmotten gezien. Hier waren ook weer gletsjers waar we een klein stukje op hebben gelopen. Eenmaal terug ga je met de peak to peak express naar blackcomb mountain. Deze kabelbaan brengt je in 11 minuten naar de een andere berg, dit is de langste kabelbaan (zonder ondersteuning)ter wereld. Het is 4,4 km lang en in het midden hang je 436 meter boven de grond. In een kabine kunnen 28 mensen maar het was zo rustig dat we een prive kabine hadden. Op blackcomb mountain hebben we geen trail gelopen maar hebben we op een terras gezeten met uitzicht over Whistler.

Eenmaal weer beneden rond de middag was het echt heel erg warm, 32 graden. Tijd om naar het meer te gaan. En stapje voor stapje zijn we uiteindelijk gaan zwemmen naar een houten platform in het midden. Even snel uit het water om op te warmen en toen weer terug. Hier hebben we nog lekker gelegen voordat we in het hotel in slaap zijn gevallen voor het eerst in de middag in deze vakantie.

Vanavond hebben we nog buiten bij een ierse pub gezeten samen met het andere nederlandse stel, die we ondertussen al een stuk beter kennen. Lekker bij de terrasverwarmers en een open haard gezeten met een biertje erbij. En we gaan nu lekker slapen, er is hier morgen een race van vancouver naar whistler op de fiets en als we hier weg willen komen moet het voor 7 uur of na 4 uur zijn dus we gaan voor 7 uur.

Welterusten

• 08 September 2012 - 08:30

Coen:

Mooie kabelbaan zeg. Mama "denkt" dat ze dat niet gedaan zou hebben. En ze heeft nog nier eens gelezen hoe hoog. Wat een geweldig uitzicht waar Paul staat. Goede reis maar weer en geniet er nog van. Doei, coen

• 08 September 2012 - 10:45

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Geweldig die kabelbaan, maar hij zal wel erg geschud hebben lijkt me zo.
    Wat een mooi uitzicht, en klasse van jullie gezwommen in het meer, .
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Vancouver.
    Groetjes Bruina en Gerard.

• 08 September 2012 - 17:47

Jeroen:

Hey Paul en Marijke,

Wat gaaf zeg, die kabelbaan lijkt mij ook wel wat !!!
    Leuk om een keer als familie-uitje te plannen.
    Ik zie en les dat jullie het weer fantastische hebben, genieten!
    Nog heel veel plezier en groetjes van ons allen.
    Tot later.