Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Whistler

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 September 2012 | Canada, Whistler

We zijn vandaag ongeveer 4 uur onderweg geweest naar Whistler. Via highway 99, wat ook een hele mooie route is. Het is weer berg op, berg af, en af en toe een meer. We waren zo'n 2 uur onderweg en we waren druk aan het praten over hoe de mensen zouden leven als je hier woont, want er is gewoon niks, af en toe een huisje of een soort woonwagenkamp zoals wij dat kennen. Toen ik ineens wat zwarts zag lopen wat verderop in een weiland. We waren een beetje te laat om plotseling te remmen en we konden niet meteen keren, maar even verderop zijn we voor de zekerheid omgekeerd en toen zagen we het, een zwarte beer! Zijn we een keer niet 'op zoek' en dan kom je er een tegen. En dat ze goed kunnen klimmen is bewezen want hij ging zo de boom in die in het weiland stond, en daar heeft die zeker een half uur ingezeten, rustig om zich heen kijkend en wat etend. Wij om en om even met de verrekijker goed gekeken, en wat foto's gemaakt voor zover het is gelukt, want de beer was niet heel dichtbij. En na een half uur ging die weer verder, en wij ook.

Vandaag was het heerlijk weer, het schommelde nogal van 12 graden in de bergen naar 27 graden in Whistler. We zijn eerst in het stadje gaan rondlopen en hebben we het olympische parkje bekeken, waar in 2010 de medailles werden uitgereikt. Whistler is eigenlijk een wintersport plaats natuurlijk, dat merk je wel, maar wij vinden nog wel dingen om te doen. We zijn ook naar 2 meren gegaan om te zwemmen, want die zouden aardig opgewarmd zijn volgens de receptioniste. We konden het al bijna niet geloven omdat het bergmeren zijn, en we hadden gelijk, de eerste was echt ijskoud, zelfs onze voetjes erin was al iets te veel van het goede. De andere was beter, en daar gaan we misschien morgen in zwemmen als we het warm hebben haha, want het is nog steeds een koud meer.

Morgen hebben we ook weer genoeg leuke dingen te doen voordat we naar onze laatste bestemming gaan.

xx

• 07 September 2012 - 08:00

Bruina Cieraad.:

Hoi paul en marijke,
    Eindelijk een zwarte beer gezien.
    Mooie foto,s en wat een ruimte.
    Geniet nog maar even.
    Veel plezier nog.
    Groetjes Bruina.

• 07 September 2012 - 08:21

Jan:

Leuk, eindelijk een beer. Goed dat je niet te ducht bij was, ze kunnen hard rennen. Ik ben twee jaar geleden in Vancouver geweest en met de lift naar whister, heel erg mooi, jullie zitten al boven maar misschien kun je ook naar beneden met de lift, geweldig gezicht over de stad. Vancouver is een heerlijke en erg mooie tad, geniet er aar eiker van. Wij hebben vannacht bij Bruina en Gerard geslapen, gezellig, lekker gegeten en daarna nog maar even wat cognac.....

• 07 September 2012 - 13:16

Ger:

Hehe eindelijk de zwarte beer gezien.Mooi beest en best we groot. Gelukkig zaten jullie in de auto.
    Geniet nog maar even de laatste paar dagen.

xxx