Everglades National Park - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Everglades National Park - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Everglades National Park

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 September 2011 | Verenigde Staten, Homestead

Hi,

We zijn vanochtend vroeg vertrokken richting Flamingo, dat is de plaats waar de boot vertrok. Het was ruim een uur rijden door het national park, erg mooi. Onderweg hebben we al wat mooie vogels gespot, en een stukje gewandeld, toch best eng als je daar alleen loopt :D. We wilden met de eerste tour mee in de ochtend, omdat je dan het meest ziet. In de middag is het erg heet, en ook de wilde dieren hebben het dan warm, dus laten zich minder zien.

Dus rond 9 uur waren we er al, en vertelde ze ons dat we hier wel rond konden lopen en we vast american crocodiles zouden zien en misschien wel manatees (zeekoeien). Ik zag er meteen een krokodil in het water zwemmen. Een medewerker daar had ook een alligator gezien in het haventje, dus die hebben we ook opgezocht. Dit was wel ongebruikelijk omdat de krokodillen in het zoute water leven en de alligators in het zoete/verse water.
(zie de foto's voor verschillen tussen deze 2). Paul die liep nog een steiger op, toen hij ineens een krokodil zag liggen :D echt vet! Met zn bek open --> zie foto.

De boottocht heeft ons 2 uur rondgevaren in de everglades en de parkranger vertelde alles over de bomen/planten & dieren die we zagen. Onderweg hebben we mooie vogels, krokodillen, een dolfijn en een babykrokodil gezien. Helaas geen zeekoe.

Onderweg terug naar Homestead, zagen we wat rookvorming in de verte. Eenmaal wat verder stond er een hoop in brand. We mochten er nog wel door heen rijden. Het werd trouwens niet geblust, het park bestaat natuurlijk bijna alleen uit water. We zijn nog naar een ander deel van het park geweest, Biscayne National Park. Alleen even rondgelopen, omdat 90% uit water bestaat, en alle snorkelen boottochten al weg waren konden we daar niet veel meer doen.

Vanavond hebben we weer de hele avond bij de mexicaan gezeten /gedronken en veel mensen uit de buurt daar ontmoet en gesproken. En we hebben alligator gegeten, om te proeven. Ze hadden 1 bord klaargemaakt met allemaal kruiden en kaas erover gesmolten, en 1 bord gewoon. Het was eigenlijk gewoon lekker, beetje als kip of kibbeling.

Het was echt een super mooie dag vandaag. Morgenochtend gaan we lekker vroeg weg, zodat we op tijd op het tropische Sanibel Island aankomen. :D

Groetjes,

xx

• 08 September 2011 - 03:24

Reina:

mooie foto's, mooi landschap. Die Paul, niet bang voor de krokodillen/alligators?
    hebben jullie al flamingo's gezien?
    dat Island van morgen spreek mij meer aan ;-)
    we lezen het morgen wel.
    ook hier is het in de 30C, dus wij hebben die verwarming ook niet nodig, zoals in NL !!

• 08 September 2011 - 03:35

Jan:

Ga maar lekker genie ten op Sanibel, mooi wit strand. Wij gaan wel naar de pool, morgen 32 graden hier en GEEN regen.

• 08 September 2011 - 06:53

Thomas:

Hey!

Ziet er super uit! Vooral die laatste foto vind ik erg mooi. Zo te zien ook lekker weer daar. Hier regent het al 2 dagen echt non-stop. Mooi dat jullie het goed hebben daar!

• 08 September 2011 - 15:49

Susanne:

Hoi Paul en Marijke,

Ik heb net alle verslagen gelezen en de foto's bekeken, echt leuk en mooi allemaal!
    De Everglades lijkt mij ook echt mooi! Veel plezier op het tropische eiland!

x Susanne