Key west - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Key west - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Key west

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 September 2011 | Verenigde Staten, Key West

Hey,

Vanochtend waren we weer erg vroeg wakker, zoals eigenlijk al de hele vakantie :). Dit keer om te wachten op een telefoontje wat niet kwam. Ze zouden om 7 uur bellen als er plek was, zodat we dan meteen naar het vliegveld zouden kunnen rijden. We wilden dit eerst al vantevoren boeken, maar we hadden twijfels om dit te doen vanwege het weer. Je weet het maar nooit met de orkanen hier :).

Maar de volgende optie stond al voor de deur. Meteen even naar de receptie gebeld, dat ze plaatsen vasthielden voor de trip met een catamaran, waarbij we gingen snorkelen bij een koraalrif. Dit was ook zeker de moeite waard. Het water is heerlijk om in te zwemmen, alleen wel uitkijken voor de kwallen. Eenmaal op de terugweg met de boot, sprong er ineens wat omhoog, ja, een dolfijn :). We konden niet zo snel een foto maken, helaas.

De rest van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Waar we bijna de hele tijd met zn 2en waren, zo rustig. Het was vandaag zo warm hier (38 graden), dat ik het in de schaduw al te warm vond, dus bleven we lekker in het zwembad in de schaduw.

Ondanks dat het vandaag Labor day is, was het overal erg rustig vandaag. Wij hadden een beetje gedacht, omdat iedereen vrij is, dat het dan erg druk zou zijn. Maar we hebben heerlijk rustig gegeten in een visrestaurant aan de haven, waar ook bijna niemand was. Labor day is het onofficiële einde van het zomerseizoen, wat hier blijkbaar absoluut zo is. We spraken namelijk de crew van al die watersport activiteiten en de meeste hadden na vandaag lekker vakantie.

Morgenmiddag verlaten we helaas het mooie, gezellige en warme key west & rijden we weer terug naar land :) en is de volgende stop --> Florida City, Gateway to the Everglades. Dan gaan we op krokodillenjacht (H).

xxx

• 06 September 2011 - 02:26

Jan:

Leuke dag, gelukkig geen haaien........ Lekker warm. Ja vandaag labor day, einde van de zomer, kinderen gaan weer naar school morgen. Was bij ons wel drukker op de grove. Deze week word het ook weer erg warm bij ons, rond 30 garden, dus we zitten elke middag lekker bij het zwembad. Veel plezier.

• 06 September 2011 - 02:26

hallo vakantiegangers,
    elke avond zitten we te wachten op jullie berichtje, gezellig.
    geen vliegtuigje dus, maar met een catamaran is ook leuk, toch. gelukkig geen haaien gezien !!
    nou, dan waren ze zeker allemaal hierin de buurt, voor Labor Day, want hier was het druk !!

kijk uit bij de krokodillen !!
    goeie reis terug naar het vasteland.

• 06 September 2011 - 02:27

Jan:

Jullie moeten nog wel even een Sloppy Joe eten ! Ook naar het huis van Hemmingway

• 06 September 2011 - 02:58

Reina:

nog even over Labor Day, in Omaha NE, waar we eerst woonden, mocht je na Labor Day geen witte schoenen meer dragen. ook ging het buiten zwembad dicht, want het werd daar echt winter, vriezen en sneeuw. op Memorial Day, de laatste maandag in mei begon de onofficieele zomer weer.

ik zou inderdaad even naar het uiterste punt rijden, waar Jan over schrijft, is mooi.
    geniet lekker verder xxx

• 06 September 2011 - 07:38

Bruina:

Hoi marijke en paul,
    Jammer dat jullie niet met het watervliegtuig konden, maar de catamaran was ook leuk toch.
    Geniet maar van de mooie omgeving en zonsondergang, en het prachtige weer.
    Voorzichtig als jullie terug rijden, niet zo ver rijden toch?
    Groetjes Ma

• 06 September 2011 - 15:37

Reina:

jullie hadden vorige week geluk met het weer in NYC. ik zie nu op TV dat het daar regent.
    je weet dat ergens wonen, anders is als op vakantie zijn. er is ook een groot verschil tussen AMS en NYC !!!
    geniet lekker verder van jullie vakantie, groetjes uit HOT LA !!