Statue of Liberty & Ellis Island - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Statue of Liberty & Ellis Island - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Statue of Liberty & Ellis Island

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi,

Vanochtend zijn we als eerst met de boot naar het vrijhijdsbeeld geweest, hebben daar even rondgelopen en daarna weer met de boot verder naar Ellis Island. Op dit eiland kwamen vroeger alle immigranten binnen met de stoomboot, voordat ze amerika in mochten. Dit was echt wel interessant.

In de middag waren we weer aan land en zijn we naar het financial district geweest, natuurlijk voor de bekendste straat (Wall Street). :D

Na de lunch zijn we verder gelopen naar ground zero. Ondanks dat er echt al weer volop gebouwd wordt, krijg je daar toch nog kippenvel. Vooral bij de brandweerkazerne (nr. 10) die er tegenover ligt, die waren er natuurlijk als eerste bij. Hier zijn ook veel gedenkstenen voor de firefighters die het niet hebben overleefd. En er worden nog steeds bloemen neergelegd. Erg indrukwekkend om dit gezien te hebben.

Later op de middag zijn we even wezen shoppen! Althans, ikke :D. Ik heb m'n slag geslagen bij victoria's secret! En we zijn even bij macy's binnen geweest, werelds grootste warenhuis :D.

Het is hier nog steeds 30+ graden & jullie houden de foto's van vandaag tegoed, want ik zit even in de lobby van het hotel te typen.

Byebye

Tot morgen!

• 01 September 2011 - 02:04

Reina:

waarschijnlijk door onze eigen emigratie, maakte Elis Island een behoorlijke indruk op ons. ook als je daar staat en je inbeeld dat die schepen daar binnenkomen. die mensen wisten niet wat ze te wachten stond. ja, ze dachten dat er goud op straat lag!! ze werden verdeeld naar de verschillende staten, naar hun beroep.
    jullie hebben wel een goeie dag op de stockmarket gemaakt!!
    nog even en dan is 9/11 10 jaar geleden.
    ja, groot is die Macy's, he, wel oud met die oude houten roltrapen naar 7 of 9 hoog?
    slaap lekker en we lezen morgen verder.
    liefs, Jan en Reina

• 01 September 2011 - 02:16

Jan:

Veel amerikanen gaan naar Ellis eiland om de registers te bekijken. Alle emigranten in amerika werden daar geregistreerd, ik geloof tenminste tot in de jaren 1960-70. Omdat bijna iedereen in amerika afkomst heeft van andere landen komen veel mensen dat bekijken. Toen wij naar Amerika vertrokken in 1993 was dat niet meer nodig. Toch was het voor ons erg indrukwekkend om dit te zien omdat wij ons heel goed konden indenken wat die mensen doorgingen. Heb je ook de verhalen gehoord over de medische keuring ? Iedereen werd gekeurd en als je ziek was moest je terug, dan deden ze een groot kruis op de achterkant van je jas. Veel mensen keerden hun jas binnenste buiten en kwamen toch binnen...... denk maar wat die mensen hebben meegemaakt.
    Ook ground zero is erg indrukwekkend. Ik was in NY een maand na de aanslag maar wilde niet naar ground zero omdat ik dat ontering vond van de slachtoffers, er was toen nog een sterke lucht van dode mensen.
    Je moet Paul even vertellen dat je niet "even" bij Macy binnenkunt, je hebt een dag nodig......
    Veel plezier op de reis, geniet er maar lekker van.....

• 01 September 2011 - 13:24

Thomas:

Hey Marijke&Paul,

Klinkt allemaal super!. Klinkt allemaal interessant en indrukwekkend ( ground zero). Zo te horen is het weer daar beter. Hier regent het nog steeds zoals het al de hele zomer doet. Ik kijk uit naar de foto's

Veel plezier!

• 01 September 2011 - 16:00

Mark & Susanne:

Victoria Secrets, dat is toch van die onderbroeken?? Dus je hebt vast nog een mooie nieuwe gekocht 8-)

Groeten!