Empire State Building & Brooklyn Bridge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Empire State Building & Brooklyn Bridge - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Empire State Building & Brooklyn Bridge

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal,

Vandaag waren we erg vroeg wakker, waarschijnlijk toch een klein beetje last van een jetlag. Dus om half 8 zijn we al de stad in gelopen. Eerst hebben lekker ontbeten, natuurlijk eieren en spek :). Meteen even een kaart voor de metro gehaald, en wat is het vies warm daar onder de grond zeg.

Na het ontbijt zijn we meteen naar het Empire State Building te gaan, want het was zo helder mooi weer & we hebben daar niet in de rij hoeven staan. Om half 9 waren we boven en wat een waanzinnig uitzicht over de stad zeg!

Eenmaal weer beneden en na een kop koffie bij starbucks zijn we richting Greenwich Village gegaan, dat is een kunstenaarswijkje. Later rondgelopen in chinatown & little italy. We hebben vandaag echt ondanks de metro echt super veel gelopen. Ook over de Brooklyn Bridge, wat ook weer een geweldig uitzicht gaf over Manhattan.

Het was vandaag zo warm (32 graden) dat we rond 2 uur ff naar het hotel zijn gegaan. Even op het terras gezeten daar en opgefrist. We hebben vanavond gegeten bij een super knus restaurantje in het meatpackers district, waar we onze lekkerste steak ooit hebben gegeten! Dit district is een hippe wijk, waar allemaal oude warenhuizen zijn omgebouwd naar restaurantjes enz.

Na het eten zijn we richting Bryant Park gegaan en hebben we daar nog lekker gezeten en wat gedronken.

Morgen gaan we met de boot naar Ellis Island & Statue of Liberty. En voor de rest zien we het wel weer :D er is in ieder geval genoeg te doen.

Byebye

• 31 Augustus 2011 - 03:33

Reina :

leuk, ik zie het allemaal voor me. ook wij zitten in onze jetlag na de vakantie in Azie, waar we 14 uur verschil mee hadden.
    morgen zal een mooie dag voor jullie worden, wij waren erg onder de indruk van Ellis Island, hoewel we zelf per vliegtuig hierheen zijn gekomen, eerst in Minneapolis en door naar Omaha NE, bijna 18 jaar geleden.
    geniet lekker verder. ik zal morgenochtend op TV naar NBC today show kijken vanaf de Rockerfeller Plaza, of ik jullie zie ;-))

• 31 Augustus 2011 - 09:39

Ger:

Ben jaloers. Vandaag eerste werkdag, en het is koud. Veel plezier.

xxx mam

• 31 Augustus 2011 - 16:48

Coen:

Ben niet jaloers. Klinkt allemaal heel leuk. Gisteren eerste werkdag, met overwerk. Niet alleen koud op de motor maar ook nat. Geniet dus maar van de hitte in de metro. xxxxx

• 01 September 2011 - 02:08

Jan:

denk maar even niet aan Nederland... is alleen maar koud !!!! Veel plezier in NY and daarna in Florida... is echt lekker warm net zoals bij ons in Los Angeles......