Serengeti to Ngorongoro - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Serengeti to Ngorongoro - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Serengeti to Ngorongoro

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

09 Juni 2014 | Tanzania, Ngorongoro

Gisteravond hebben we echt super lekker gegeten, een 4 gangen diner, met nog een kaasbuffetje aan het eind. Het eten is hier eigenlijk elke avond al goed geweest, en Tanzanianen zijn super vriendelijk. Ondertussen spreken we al een paar woorden Swahili, echt een grappig taaltje. Gisteren zaten er tijdens het eten 4 mensen naast ons, daar raakten we mee aan de praat, 2 Duitsers en 2 Amerikanen, de Duitse man was hier geboren en opgegroeid (Paul zegt, dat was vast foute boel, omdat Tanzania vroeger een Duitse kolonie was en hij tijdens de oorlog hier woonde). Samen met z'n vrouw zijn ze jaren geleden een Lodge begonnen, nu is het verkocht en daar leven ze nu goed van. Ze konden ons veel vertellen over het leven hier, dat was leuk om te horen.

Vanmorgen zijn we richting de ngorongoro krater gereden. Het was een rit over de "hoofdweg" dus dan zie je niet zoveel, maar wij hebben natuurlijk weer eens super geluk gehad, want er lag een cheetah midden op de weg te chillen :)).

Onderweg hebben we 2 stops gehad, de eerste was bij het Olduvai Gorge museum.
De Olduvai kloof is een ravijn waar de mensheid is ontstaan. Het is een van de belangrijkste archeologische vindplaatsen ter wereld. Op deze plek is de evolutie theorie gebaseerd. Hier hebben bijna 1,9 miljoen jaar geleden de eerste echte mensachtigen geleefd, en hier zijn dan ook de eerste voetstappen van de mens ontdekt. Best bijzonder om dit stukje geschiedenis weer mee te hebben gekregen.

De tweede stop was bij de Maasai, om te kijken hoe deze mensen leven. Dit was best apart. Er werd voor ons gedanst, ze lieten zien dat ze zo hoog kunnen springen, wij hebben meegedaan. Daarna kregen we een rondleiding, we zijn in een huisje geweest, en naar een hutje waar de kinderen op school zitten, en we kregen uitleg over hun levensstijl. De mannen hier mogen 7 vrouwen hebben, dit dorp bestond uit 120 familieleden. Het is voor ons niet te begrijpen hoe deze mensen leven, wij vinden het bijna aandoenlijk, vooral die kleine kindjes, maar ze weten natuurlijk niet beter. Met wat gemengde gevoelens zijn we verder gereden en zijn we nu in onze Lodge met uitzicht op de ngorongoro krater. Vanmiddag hadden we een vrije middag, we hebben lekker op het balkon gezeten en even een middagdutje gedaan. Nu eerst even een biertje met Afrikaanse muziek op de achtergrond en dan gaan we zo dineren.

Morgen is onze laatste safari-dag. We gaan de hele dag op pad en hopen nog veel moois te zien. Morgenavond slapen we hier ook nog en vertrekken we de volgende dag weer naar Arusha, waar we doorvliegen naar Zanzibar.

Fijne avond.

• 09 Juni 2014 - 18:44

Bruina Cieraad.:

Jullie hadden weeer mazzel met de cheetah, nu de neushoorns nog en dan hebben jullie alle wilde dieren gezien!!
    Wij missen vandaag jullie foto,s.
    Maar misschien morgen weer.
    Geniet nog maar, het is zo voorbij, waar je zo lang naar hebt uitgekeken.
    Groetjes Bruina en Gerard.

• 09 Juni 2014 - 20:31

Reina:

ja, je kunt er wel lekker eten, he en gezellig dus. boften jullie even met de cheeta
    niet voor te stellen van het leven van de Maasai, he, maar als je niet anders gewend bent !!! ik moest denken aan anderen kinderen met hun smartphone enz.
    geniet lekker van jullie laatste safari dag en dan lekker luieren op het strand ?
    goeie reis, groetjes uit LA

• 10 Juni 2014 - 14:18

Ger En Coen:

Hoi meisje, wow wat een mooie fotos. Wij hadden gisteren geen internet dus een beetje late reactie. Ik dacht dat je niet naar de masai wilde en ook geen schooltje wilde bezoeken. Maar het zijn schattige kindjes om te zien. Wij hebben heerlijk gegeten van jullie kado. Geniet nog maar lekker van jullie weekje vakantie. Dikke kus van mam en pap