Serengeti 3e dag - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Serengeti 3e dag - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Serengeti 3e dag

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

08 Juni 2014 | Tanzania, Karatu

We zitten nu op het terras bij de lobby van het tented camp waar we nu zijn, met een biertje erbij, en een mooi uitzicht.

Vanochtend zijn we via de migratie van de wildebeesten hierheen gereden. Het weer is anders dan voorgaande jaren, dus de migratie loopt ook wat anders dan normaal, waardoor wij ze nu hebben gezien. Het begon met een paar honderd in het veld, maar later konden we onze ogen niet geloven, er komen 1,5 miljoen wildebeesten bij elkaar. Wij hebben zeker honderdduizenden gezien, echt heel leuk om te zien. We reden er dwars doorheen. We hebben ook weer hyena's gezien.

Na de lunch hier bij het kamp (waar we vanmiddag alleen waren) zijn we weer op een paar uurtjes gaan rijden. Helaas niet echt veel gezien, natuurlijk wel weer giraffen, zebra's en buffels in overvloed. Dat is bijna normaal geworden haha. Nu gaan we zo dineren hier, en daarna onder begeleiding weer naar onze tent, waar een grote schijnwerper klaar ligt om de omgeving in de gaten te houden. Want je weet maar nooit wat je tegen komt, gisteren zat er blijkbaar een luipaard bij 1 van de huisjes, wij hebben dit jammer genoeg gemist. En de aapjes rennen hier over je tent heen, dus we zijn benieuwd of we slapen vannacht.

Morgen gaan we voor 2 nachten richting de ngorongorokrater , onderweg gaan we nog naar een museum en langs de Masai bevolking.

Fijne avond.

• 08 Juni 2014 - 18:49

Reina:

Ik mag even zitten, tijdens de woonkamer leeghalen voor de vloer.
    Wat lelijk zijn die hyena's, he. Ja, sommige dieren zie je zo vaak, dat wordt al gewoon !!!
    Hopelijk kunnen jullie rustig slapen en morgen weer lekker verder genieten. Leuk allemaal om te lezen. Tot de volgende keer xx en gefeliciteerd met je moeder ;-)

• 08 Juni 2014 - 18:49

Jan De Jong:

Mooi hoor in een tent. Slapen jullie in Ngorongoro in het Serena hotel ? Zoja, zorg ervoor dat je een trui bij de hand hebt, is gewoon koud en dat ben je niet meer gewend. Serengeti is geweldig maar Ngorongoro is heel speciaal omdat daar alle dieren zijn op een relatief klein en gesloten gebied. Geniet nog maar lekker het gaat zo snel voorbij.

• 08 Juni 2014 - 18:54

Bruina Cieraad.:

Wat een wilde beesten,waar lijken ze op??
    Is de temperatuur daar nu lager of warmer als normaal, vanwege de trek?
    Wie ligt er zo lui in de hangmat?
    Veel plezier nog de komende dagen, en slaap lekker.
    Groetjes Bruina en Gerard.

• 08 Juni 2014 - 20:22

Marijke Van Zadelhoff:

Jan, we slapen inderdaad in serena, we hebben genoeg warme kleding mee.

Bruina, het regenseizoen is dit jaar langer dan normaal, de temperatuur is gewoon goed, maar vanwege de aanhoudende regen nemen ze een andere route. Het regent hier dus even elke namiddag, maar dat is niks vergeleken met Nederland :)) en natuurlijk ligt Paul daar te luieren op ons balkonnetje.

Xx ons