Lake Manyara to Serengeti - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Lake Manyara to Serengeti - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Lake Manyara to Serengeti

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 Juni 2014 | Tanzania, Mtowabaga

We hebben vannacht heerlijk geslapen, het is zo rustig hier, dat zijn wij ook niet gewend in Amsterdam. Om 6 uur waren we wakker en heb ik nog even op een stoeltje naar het mooie uitzicht over Lake Manyara gekeken.

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Serengeti National Park, hierbij reden we hoog in de bergen langs ngorongoro krater, de Serengeti binnen. Eigenlijk is deze route al een grote gamedrive, want we hebben ongelofelijk veel gezien. Als eerste natuurlijk weer de bavianen, die zie je hier overal, als je even stilstaat met je auto dan klimmen ze meteen op de motorkap. Verder tijdens de rit hebben we nog struisvogels, wildebeest, buffels, gazellen, olifanten, giraffen, jakhalzen en een hyena gezien!

Na ongeveer 4 uur rijden waren we bij onze volgende Lodge midden in de Serengeti. Het is hier ontzettend mooi en ons huisje heeft een heel mooi balkon met uitzicht over de Serengeti. Na de lunch hier hebben we wat rondgelopen, het is hier zo rustgevend, en omdat het laagseizoen is, zijn er ook weinig andere mensen.

Om 4 uur stond onze gids weer klaar voor onze gamedrive. We gingen voor 2 uurtjes weg. Hier gaat de zon heel vroeg onder, dus voor 6 uur ben je altijd terug. En we hebben natuurlijk weer genoeg gespot, ontzettend veel zebra's, groepen giraffen en hyena's die hun prooi aan het eten waren. Maar het hoogtepunt vonden we toch wel de hippopool, daar keken we zo naar uit, echt heel bijzonder om te zien. Als afsluiting van de dag hadden we een hele mooie zonsondergang vanaf ons balkon. Nu gaan we zo lekker dineren en genieten van de avond.

Morgen vertrekken we om 8 uur om voor een hele dag in de Serengeti te zijn en we hebben een picknicklunch ;) we zijn benieuwd naar wat we nog meer gaan zien, de leeuwen staan nog hoog op de lijst.

Fijne avond. Xx

• 06 Juni 2014 - 21:49

Coen:

Hoi paul en marijke. Ziet er geweldig mooi uit allemaal. Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Nu de leeuwen nog. Geniet er van. Groeten van ons uit een zonnig en warm Murter.

• 07 Juni 2014 - 03:53

Jan:

Mooi hoor. Is zo geweldig steeds overal dieren te zien. Toen wij bij de hippos waren sliepen ze allemaal, minstens 200 lekker knus bij elkaar. De leeuwen komen wel ! Wacht maar in de Ngorogoro vulkaan !
    Geniet lekker, is erg mooi de foto's eer te zien, wij denken nog vaak aan onze trip.

• 07 Juni 2014 - 10:48

Maarten En Isaura:

Hey!

Wow, ziet er heel mooi uit allemaal! Mooie foto's! Geniet ervan en we kijken uit naar jullie nieuwe reisverslagen.

Maarten en Isaura