Disney World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Disney World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Disney World

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Hey,

We zijn net thuis van een super leuke dag in Disney World. Waar we ons van 9 tot 9 hebben vermaakt. Het was echt een uitdaging om maar 1 dag in Disney te zijn. Omdat er 4 theme parks zijn. Maar zoals jullie ons kennen, hebben we alles goed gepland en doordat het niet megadruk was en de fasttickets zijn we toch in 3 parken geweest en hebben we alles gedaan wat we wilden doen.

De wekker ging om 6:30, ontbijt en de shuttlebus naar Disney volgden. We zijn de dag begonnen bij Animal Kingdom. Een disneypark gebaseerd op dieren en natuur. Hier zijn we op safari geweest :), een mount-everest achtbaan en nog wat andere attracties waaronder de wildwaterbaan, waar we echt doorweekt uitkwamen, tot ons ondergoed. Gelukkig was het 30+ graden en waren we in de middag wel redelijk opgedroogd. :)

Het volgende park was Hollywood Studios. Hier zijn de attracties redelijk gelijk aan Disneyland Parijs. Als eerst zijn we in Hollywood tower hotel en Rock'in Rollercoaster geweest. Na de lunch naar Star Tours, zo'n simulator waar ik altijd een beetje misselijk van wordt. Later gingen we naar de show van Indiana Jones, dus kon ik lekker bijkomen :).

Het laatste park waar we geweest zijn was Magic Kingdom. Waar ook het disneycastle staat. Hier is het erg gezellig met alle tekenfilm karakters die er rondlopen en overal is er een show op de straat te vinden. We hebben hier uiteraard ook weer alle hoofdattracties gehad, vooral achtbanen e.d. En als afsluiter de avondparade. We wilden nog snel met de monorail naar Themepark Epcot gaan, zodat we het vuurwerk konden zien en alvast op tijd waren voor de laatste shuttlebus terug. Helaas was de monorail kapot, dus waren we te laat voor de vuurwerkshow, maar hebben we wel wat gezien op de snelweg.

Nu gaan we lekker slapen & rijden we morgen naar Cacoa Beach voor 1 nachtje en dan zit onze reis er bijna op!

Welterusten!
xx

• 13 September 2011 - 03:39

Jan:

Altijd leuk in Disney. Ik was in February voor werk in Disneyworld en had personeels pas zodat we ook achter de schermen konden kijken. jammer dat je Epcot gemist hebt, daar is een auto race baan waar je in een auto met 65 miles per uur gaat. magic Kingdom is altijd gezellig. Ik Ben onder de indruk dat jullie op een dag in 3 parken geweest zijn. Morgen nog een gezellige dag en Dan weer naar Nederland. Grote kans dat het daar regent, maar jullie hebben lekker weer gehad. Gaan jullie morgen nog naar Cape Canaveral ?

• 13 September 2011 - 03:43

Reina:

Wow, dat was een drukke dag en wat hebben jullie veel gezien/gedaan, leuk. ik zie dat Jan de rest al heeft geschreven.
    1 van jullie laatste berichtjes, was weer gezellig, we zullen het missen zo 's avonds.

• 13 September 2011 - 03:47

Reina:

oh, ik heb nu de foto's pas, altijd mooi de Electric Parade,(met de lekkere temperatuur erbij), het kasteel en die 'bekende' Captain !!

• 13 September 2011 - 15:42

Jan:

Jullie kunnen gerust zijn om terug te gaan naar nederland. Weersverwachting is beter weer met zon in de komende week. Zou anders toch wel een grote schok zijn nu NY en Florida.