Key west - Homestead - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Key west - Homestead - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Key west - Homestead

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

06 September 2011 | Verenigde Staten, Homestead

Hoi,

Vanochtend na een beetje te hebben uitgeslapen en het ontbijt, hebben we nog een klein rondje gereden door key west. Vervolgens de rit terug naar het vaste land. We hebben geen navigatie gehuurd, dat ben ik nu, aangezien paul moet rijden. We hadden vandaag echt geen kaart nodig want het was alleen highway 1, geen afslag, niks. Maar blijkbaar waren we zo aan het dromen, dat we het hotel voorbijgereden waren. Achja, dat hoort ook een beetje bij vakantie toch ;).

We zitten nu voor 2 nachten hier in een motel, nette kamers en zelfs een klein zwembad.

Aangezien het pas 3 uur was, zijn we vandaag naar het visitor centre van de everglades geweest, om te bepalen wat we daar precies gaan doen. Trouwens overal waar we hier komen is iedereen echt super behulpzaam en vertellen graag te veel dan te weinig. :) Maargoed, na wat informatie te hebben verzameld besloten we om alvast wat alligators te gaan spotten. We waren natuurlijk al gewaarschuwd voor de vele muggen daar, zeker deze tijd van het jaar. Zodra we gingen wandelen, begon het. En het zijn irri, irri, irritante muggen zeg!!! Je voelt ze echt prikken, overal. Gelukkig werd het verderop minder, maar heb zeker 20 bultjes.

Het was in ieder geval de moeite waard, want we hebben 3 alligators gezien. En je moet echt wat geduld hebben en goed kijken wil je ze zien. (Maarten, ik denk dat jij er ook wel een oog voor had gehad). Toch deden wij het ook niet slecht als ik sommige mensen zag mopperen dat er niks was etc.

Ik denk dat we ons daar een uur hebben vermaakt & op het laatst vond ik het ook nog een beetje spannend. Ik zag er een zwemmen, dus wij stil over die bruggen er heen lopen. Wat foto's gemaakt, totdat ie uit het water kwam, waarschijnlijk gebeurd er niks maar ik vond het wel wat te dichtbij, maar paul heeft foto's gemaakt. :D

In de avond hebben we even gevraagd bij de receptie of er nog leuke restaurantjes waren, omdat je hier alleen maar fastfoodketens ziet. We werden verwezen naar een mexicaans restaurant, en het was echt een geweldige avond. Ten eerste was het eten geweldig, alles versgemaakt. Alleen schonken ze daar geen alcohol. Totdat we klaar waren met eten en aan de klets raakten met de eigenaar, een hele aardige mexicaanse man. Hij vroeg ineens of we een biertje wilden...? En belde hij naar de overkant, een cafe, die dan de koude biertjes kwam brengen :D
We hebben daar nog 2 uur gezeten, er kwam nog van alles op tafel aan drank en er kwamen nog wat mensen die daar wonen. Erg gezellig. Ook nog een rondleiding door de keuken gehad en 1 van zijn vrienden had 5 baby alligators in zn cafe, dus die hebben we ook nog even bekeken. En morgen gaat hij kreeft voor ons maken, daar heeft hij even iemand voor opgebeld, haha :D. Ohja en toen we wilden afrekenen, verzon hij gewoon een bedrag (25 dollar!) als het maar cash was ;) En daar hebben we dan de hele avond voor gegeten en gedronken.

Nu gaan we lekker slapen, morgenvroeg gaan we weer naar de everglades, zoiezo met een boottocht mee en wandelen. Dit keer met muggenspray/bandjes, en lange broek/shirt, niet alleen voor de muggen, maar ook voor de hitte!

xxx

Welterusten

• 07 September 2011 - 03:29

Reina:

oeps, ik was al bang dat jullie alligators waren tegen gekomen, want jullie lopen 3 uur op voor bij ons en het mailtje kwam maar niet !! maar dat kwam gelukkig door de gezellige avond daar.
    inderdaad 1 lange weg om van alle eilanden achter elkaar af te komen.
    ja, insekten genoeg in Florida. wij hadden een keer een zwembad met net erover gespannen. ook zijn er slangen, vraag maar aan Martine !!
    doe voorzichtig morgen, ze kunnen heeeeel hard lopen !!!

• 07 September 2011 - 03:53

Jan:

Gaan jullie nog met zo'n propeller boot ?

• 07 September 2011 - 09:07

Ger:

Ah eindelijk de foto's van de krokodillen.:). Zien er mooi uit.
    xxxx mam

• 07 September 2011 - 09:56

Bruina.:

Wel mooie foto,s van de alligators, hoe groot zijn ze?
    Je vader vindt het helemaal, die beesten.Wees maar voorzichtig hoor.
    Leuk dat jullie bij die mexicaan hebben gegeten en gezellig gezeten.

• 07 September 2011 - 12:24

Maarten :

Gaaf zeg! Mooie foto's, je durft wel Paul. Leuk dat jullie er drie gespot hebben.

Dat mexicaanse restaurantje klinkt ook wel heel erg gezellig haha..:)

Veel plezier

Maarten