Stonetown - Reisverslag uit Bwejuu, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Stonetown - Reisverslag uit Bwejuu, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Stonetown

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 Juni 2014 | Tanzania, Bwejuu

Vanochtend zijn we na het ontbijt de stad in geweest. Er zaten allemaal mannetjes voor het hotel die natuurlijk al te graag wat geld willen verdienen, en dat we hier aankwamen werd al gezegd dat je met een van hun de stad kan gaan verkennen. Na wat onderhandelen gingen we met 1 van hun op pad.

Stone Town is het oude gedeelte van de stad Zanzibar City. Het bestaat uit allemaal smalle straatjes met winkels en huisjes. Veel huizen hebben oude Arabische of Indische houten deuren. Daarnaast is Freddie Mercury hier geboren en zijn we langs zijn oude huis gelopen. Op de lokale markt hebben we nog even onze ogen uitgekeken, vis, vlees, kip, levend of al geslacht alles gebeurd om je heen. Zo zie je even het echte dagelijkse leven hier, iedereen verdiend zijn geld op straat, dat is duidelijk.

Na een wandeling van 2 uur zijn we bij het hotel weer opgepikt om naar de andere kant van het eiland te rijden, waar ons resort is. We reden echt in een auto waarvan wij verbaasd waren dat deze het nog deed. Eigenlijk overal in Tanzania vind je zulke oude versleten auto's die allang afgekeurd zijn in rijkere landen, en dat beland dan hier. Onze auto had bijvoorbeeld de ramen niet helemaal meer op de goede plek, de motor viel af en toe uit, maar ach, na iets meer dan een uur zijn we toch op onze bestemming aangekomen.

Het is hier heel mooi, lekkere temperatuur en genoeg te doen om lekker te ontspannen. De manager van het hotel is een Nederlander, en hij heeft ons een upgrade gegeven naar een suite. Bij het welkoms drankje vanavond hebben we nog even met hem gekletst over hoe hij hier terecht is gekomen en over de cultuurverschillen met Nederland. Hij komt erg weinig Nederlanders tegen hier dus hij vind het ook erg leuk om dan even een praatje te maken in z'n eigen taal. Hier zijn ze natuurlijk ook voorbereid op het WK, dus morgen kunnen we kijken :))

We hebben hier geen gratis internet, dus we zullen waarschijnlijk geen berichten meer plaatsen.

Groetjes uit het zonnige Zanzibar!

• 14 Juni 2014 - 08:21

Ger En Coen:

We hebben weer wifi dus vandaar onze late reactie. Wat een prachtige ervaring.. en mooie fotos. Afrika staat nog steeds op mijn bucketlist. Geniet er lekker van en we hopen jullie volgend weekend te zien.
    Xxxxxxxx mam en pap