Arusha - Zanzibar - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Arusha - Zanzibar - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Arusha - Zanzibar

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

11 Juni 2014 | Tanzania, Stone Town

Vanochtend zijn we om 8 uur vertrokken naar Arusha. Rond half 12 waren we bij een Coffee Lodge vlakbij het vliegveld, hier hebben we geluncht en nog even wat tijd doorgebracht. Half 2 waren we bij Arusha Airport, nou ja, er staan vliegtuigen wat je helpt herinneren dat het een vliegveld is.

Onze koffers werden naar binnen getild en op een mega weegschaal gezet (die uit Nederland kwam), daarna moest je je paspoorten afgeven en gingen ze ergens achter in een hokje je ticket uitprinten. Als dat gebeurd is kun je een deurtje verder lopen, dat is dan je wachtruimte, dus laten we zeggen achter de douane, maar dat is dan gewoon buiten. En dan kun je nog door de security check , waar iedereen ook weer gewoon langs loopt als je naar het toilet moet. Mijn hele tas werd wel leeggehaald, en alles werd bekeken, hebben ze ook een keer wat te doen, want er staat zoveel personeel overal. En dan staan er nog wat stoeltjes om te wachten tot dat je naar je vliegtuig kan lopen, die maar een paar meter van je af staan. Wij hadden nog best een groot vliegtuig, 68 personen. Er stonden nog veel meer hele kleine toestellen maar daar gingen wij niet mee.

Onderweg hebben we de Mount Kilimanjaro gezien, en na 1 uur vliegen zijn we aangekomen in Zanzibar! Onze chauffeur stond alweer klaar en heeft ons onderweg wat dingen verteld over Stone Town en het eiland. Er word door iedereen geadviseerd om na zonsondergang niet meer op straat te komen in Stone Town. Wij zijn dus lekker wat gaan drinken op het terras met Arabische live muziek ;) (80% van de bevolking hier zijn moslims). In de avond hebben we dan ook gegeten op het dakterras van het hotel, uitzicht over de zee, en een heerlijk 4 gangen diner met alleen maar vis, heerlijk.

Trouwens bij het inchecken werden we verrast met een upgrade, die de manager van de Ngorongoro Lodge voor ons heeft geregeld. Hij had al gezegd dat hij ging bellen voor een kamer met zeezicht. Dat hebben we ook gekregen, maar het is de presidential suite, een heel appartement met balkon, grote badkamer, slaapkamer, woonkamer hihi.

Morgenochtend gaan we even Stonetown in, en daarna worden we opgehaald en rijden we naar ons resort waar we de komende 4 nachten zullen verblijven.

Xx

• 12 Juni 2014 - 06:59

Reina:

Leuke ervaringen weer en een mooi apt zag ik al op FB ;-) gezellige foto van jou, Marijke.
    Veel plezier verder samen ;-)

• 12 Juni 2014 - 08:46

Bruina Cieraad.:

Hele ervaring ,iets ander vliegveld als schiphol, maar wel spannend.
    De foto,s zien er wel goed uit, geniet nog maar een paar dagen van jullie rust en de warmte.
    Veel plezier en kijken nog uit naar jullie verdere verhalen en foto,s

• 14 Juni 2014 - 08:12

Coen:

Leuke foto van lounge 5. Weer mooi geregeld met het appartement. Veel plezier daar samen. Groeten uit Split.