Ngorongoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Ngorongoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Ngorongoro krater

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 Juni 2014 | Tanzania, Ngorongoro

Vandaag hebben we weer een schitterende dag gehad, met een gamedrive dwars door de ngorongoro krater. De natuur is hier prachtig en zo verschillend allemaal.

Onze Lodge heeft uitzicht over de krater, het zit op 2300 meter boven zeespiegel, dus je kan je voorstellen dat het hier gewoon koud is. Vanmorgen hadden we ons daarop ook voorbereid, maar toch hadden we het echt koud! We reden iets na 8 uur de krater binnen, en zagen meteen al 2 kleine katachtigen lopen. Even verderop de eerste leeuwin die op weg was naar de gazellen, alleen die gingen er te snel vandoor. We hebben 1 neushoorn gezien in de verte, het schijnt nogal lastig te zijn om ze te kunnen spotten, maar toch, onze big 5 is compleet. In juni is het echt de tijd om alle jongen te zien, vandaag ook weer baby leeuwtjes (minder dan een maand oud), baby zebra's, baby hyena's, echt wel schattig allemaal. Onze picknicklunch was bij de hippopool, ook best bijzonder, we hebben ze vandaag in en uit het water gezien. En weer een heleboel buffels en wildebeesten, en duizenden flamingo's. We hebben enorm genoten vandaag van de rit en de natuur hier.

Onze safari zit er nu bijna op, morgen onderweg naar Arusha zullen we misschien nog wat zien, maar we hebben een geweldige week gehad. Het is nu al een reis om nooit te vergeten en het is nog mooier dan we ooit hadden kunnen bedenken. Morgen vliegen we naar Zanzibar, met als eerste bestemming Stonetown, waar we eind van de middag zullen aankomen.

P.s.
De foto's van vandaag komen er later nog bij vanwege slechte verbinding.

• 11 Juni 2014 - 04:10

Reina:

Ik ben blij dat jullie zo genoten hebben, het is inderdaad een reis om niet gauw te vergeten. Ik ben benieuwd naar Zanzibar. Geniet nog van de laatste tocht, ook lekker om daarna op de 'snelweg' te rijden en niet te hoeven hobbelen ;-) en alvast goeie reis.

• 11 Juni 2014 - 08:40

Coen:

Hallo jongelui. Klinkt allemaal mooi hoor. Alles gezien. Wat wil je nog meer. We zijn benieuwd naar de foto's. Veel plezier nog. En op naar Zanzibar. Gr. Pa.

• 11 Juni 2014 - 14:33

Maarten :

Echt heel mooi die natuur... wat een ervaring!!! veel plezier komende dagen.

Groet

Maarten