Serengeti 2e dag - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Serengeti 2e dag - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Serengeti 2e dag

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Juni 2014 | Tanzania, Mtowabaga

Gisteren hebben we heerlijk genoten van de avond. Je moet hier met beveiliging samen lopen als je naar het restaurant of de bar wilt, omdat al het wild hier los kan lopen. Het eten is hier heel goed, het is vaak een buffet, maar wel koks erachter die het eten nog aan het bereiden zijn. Het personeel zorgt ook voor vermaak hier, er werd gedanst en gezongen.

Vanochtend zijn we om 8 uur vertrokken voor een hele dag. Alleen al op de oprijlaan van deze Lodge, die wel 8 km is, hadden we alweer giraffen, zebra's en buffels gezien. We reden eerst zo'n 2 uur rond, open dak, lekkere zon erbij, maar zagen niet heel veel (natuurlijk wel gazellen en zebra's in overvloed, dat is bijna een normaal uitzicht voor ons hihi) Omdat we zolang weg gingen vandaag, kon onze gids heel ver de Serengeti inrijden, en kwamen we soms echt niemand anders tegen. Alle gidsen houden contact met elkaar via de portofoon, en vertellen wat ze waar zien, zo weet de gids vaak al waar we maar uit moeten kijken. Zelf heeft hij ook zulke goede ogen, hij ziet alles. Bijvoorbeeld de cheetah! Ergens ver weg op een termieten berg, toen alle andere jeeps weg waren reed hij er snel even langs, zodat we een foto konden maken, erg aardig. Even verderop werd de dag nog beter, het zat vol met leeuwen en jongen, echt prachtig. En dan nog de luipaard in de boom, wat de rij van de 3 big-cats compleet maakt.

Onderweg hebben we echt nog genoeg andere beesten gezien, mooie vogels, veel Hippo's, hyena's en veel giraffen. Het laatste stuk hadden we nog leeuwen op de weg, die liepen zo langs de auto, ze geven er niks om. In de verte zagen we nog een hele grote groep olifanten, ongeveer 40. In de namiddag regent het nog wel eens een beetje, vandaag was het te slecht om nog verder te gaan, maar van 8 tot 4 op gamedrive, dat vonden wij al helemaal prima!

Vanavond hebben we weer lekker gegeten en vooraf wat gedronken met de zonsondergang op de achtergrond. Morgen slapen we in een tented camp, en op weg hier naar toe hopen we de migratie van de wildebeast te zien, wat volgens onze gids mogelijk is. En wie weet is onze big 5 compleet morgen, want we hoeven alleen nog de neushoorn te spotten!

Slaap lekker.

• 07 Juni 2014 - 21:20

Pap En Mam:

Wat een geweldige ervaring. Marijke dank je wel voor de mooie foto van de giraffe. Maar de baby leeuwtjes zijn ook echt schattig. Hopelijk gaan jullie de wildebeast zien. We lezen het morgen wel.
    xxxx liefs mam en pap

• 07 Juni 2014 - 21:38

Jan De Jong:

Geweldige foto's. Ja serengeti is ongelofelijk mooi. Ik denk dat je camera bevalt. Over wildebeest tegenkomen zou ik me niet zorgen maken, je ziet er duizenden van.... :-)

• 07 Juni 2014 - 21:42

Bruina Cieraad.:

Geweldig, wat een mooie foto,s van de leeuwen en die kleintjes, schattig,nu nog wel, en die cheetah, mooi hoor.
    Geniet maar lekker.
    Wij kijken uit naar de volgende foto,s.

• 07 Juni 2014 - 22:09

Reina:

Wat een mooie (bekende) belevenis. Ja, de gidsen zien alles, ook tijdens het rijden, maar het is natuurlijk niet te druk op de landweg ;-)
    Mooie foto's, prachtig die dieren, he, geniet lekker verder, ook van het eten !!

• 08 Juni 2014 - 21:40

Isaura:

Wauw wauw wauw!!! Die baby leeuwtjes echt te schattig! Super mooie foto's! Mijn droomvakantie wordt hier uitgebreid beschreven lees ik haha. Jullie hebben een vet luxe tent. Niet waar ik aan denk bij het overnachten in een tent. Super leuk. Heel veel plezier.

Groetjes Isaura