Amsterdam - Arusha - Lake Manyara - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu Amsterdam - Arusha - Lake Manyara - Reisverslag uit Mtowabaga, Tanzania van Marijke Zadelhoff - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Arusha - Lake Manyara

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 Juni 2014 | Tanzania, Mtowabaga

Gisteren zijn we na een vlucht van 8,5 uur aangekomen in Kilimanjaro, Tanzania. Bij aankomst was het al donker, en nog erg warm. De luchthaven daar stelde niks voor, je liep uit het vliegtuig een gebouw binnen, daar stond onze gids al meteen klaar, dat was fijn. Daar moesten we nog even onze paspoort en visum laten zien en toen konden we gaan.

Eenmaal buiten liepen we samen met de gids naar onze auto toe, het is echt een mega jeep voor onszelf, er zijn 8 zitplaatsen en het dak kan omhoog zodat je erin kan staan. Het was ongeveer een uur rijden naar Arusha, waar we de eerste nacht hebben doorgebracht. De rit hierna toe was al een spektakel, echt alles rijd hier op dezelfde baan, slingerende vrachtwagens, heel veel motorrijders, jeeps, fietsers (jaja, die zijn er ook), tuktuks en er lopen veel mensen langs de weg. We waren best benieuwd waar we terecht zouden komen, want het is toch wel even een andere wereld hier.

We reden op een gegeven moment een zandpad op en kort daarna kwamen we aan op onze eerste bestemming, Mountain Village Serena Lodge. Onze koffers werden meteen opgehaald door 2 mensen, we kregen een vers sapje en onze gids liep mee om alles te vertellen over de komende dagen. Na het inchecken zijn we nog even wat gaan eten en drinken in de bar en hebben we daarna heerlijk geslapen, want we hebben natuurlijk geen jetlag sinds jaren, het is hier maar 1 uur later.

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten hier, met uitzicht op een mooie natuur, met apen in de bomen! We reden om 9 uur weg richting Lake Manyara, waar we nu zijn. We hadden de omgeving natuurlijk nog niet gezien in daglicht, er is ontzettend veel verschil met de mooie rustgevende parken die je hier hebt en dan het alledaagse leven in de steden en dorpen. Nou is Tanzania een van de best ontwikkelde landen van Afrika, maar toch lijkt het voor ons best armoedig, deze mensen weten natuurlijk niet beter. Je leeft hier buiten, kookt buiten en bijna iedereen heeft een eigen winkeltje of zitten langs de weg om dingen te verkopen, afval wordt ook op straat verbrand, en er rijden ontzettend veel motoren en busjes. De mensen hier zijn super vriendelijk en netjes, en we voelen ons op ons gemak.

Vanmiddag bij aankomst konden we meteen gaan lunchen, echt heerlijk eten. Met uitzicht over lake manyara. We hebben heel even gezwommen en om 3 uur werden we opgehaald voor onze eerste game drive! Hier hebben we zolang naar uitgekeken, en het was een fantastische eerste dag. We hebben zoveel gezien: bavianen, olifanten, giraffen, zebra's, blauwe apen, jakhals, buffels, impala's, gnoe's, wrattenzwijn, African Fish Eagle en stokstaartjes. Het was een belevenis, vooral de olifanten, wat een massale beesten, ze waren in een groep van 8, en er stond er 1 op de weg, daar hebben we lang op gewacht tot die uit de weg ging, maar we hebben niks te klagen natuurlijk met zo'n uitzicht.

We gaan zo dineren en morgenochtend vertrekken we richting de Serengeti, we genieten volop!

Foto's volgen later vanavond nog.

• 05 Juni 2014 - 20:26

Reina:

Daar zijn jullie dan... mooi he. Het komt me allemaal nog bekend voor. Geniet er maar lekker van xx

• 05 Juni 2014 - 20:43

Jan De Jong:

Leuk te lezen en geode herinneringen. Toen wij bij dat park kwamen was er net een grote overstroming geweest en waren alle gebouwen bij de ingang van het park bedolven onder grote stenen. Heel erg mooi park.
    Bereid je ervast op voor dat je niet lang meer op asphaltwegen rijdt !!! De meeste wegen zijn onverhard en veranderen steeds door regenval. Geniet van de volgende etappes....

• 05 Juni 2014 - 22:22

Bruina Cieraad.:

Fantastische foto,s.
    Dat wilden jullie graag zien allemaal.
    Geniet met volle teugen.
    Wij kijken uit naar de volgende foto,s.

• 06 Juni 2014 - 17:56

Ger:

Wat prachtig allemaal. mooi dat jullie zoveel zien. xxx mam en pap